عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:

دولت دکتر روحانی، فرصتی تاریخی برای کشور

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت دکتر روحانی، فرصتی تاریخی برای کشور است.

دولت دکتر روحانی، فرصتی تاریخی برای کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر علی ربیعی در سمینار بیمه ها، نظام سلامت و رفاه اجتماعی با بیان اینکه درمان پیچیدگی های خاصی دارد، افزود: نظریه های توسعه سال های سال آمدند و رفتند اما هنوز سفره های مردم خالی است. در سند چشم انداز 20 ساله و سایر اسناد، صحبت های زیادی از گفتمان های رفاهی انجام شده است و این مفاهیم در اسناد و حتی قانون اساسی دیده می شود. اما سوال اینجاست که چرا عده ای از مردم هنوز در فقر و نداری زندگی می کنند؟
    ربیعی، برقراری عدالت اجتماعی را یکی از فلسفه های انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: پرداختن علمی به مفهوم رفاه اجتماعی و برقراری عدالت اجتماعی از موضوعاتی است که دغدغه فعالان حوزه رفاه اجتماعی است. در اسناد بالادستی کشور مانند قانون اساسی و سند چشم انداز برنامه 20ساله موضوع رفاه اجتماعی مطرح شده و امیدواریم  با برنامه ریزی های مناسب فقر در کشور ریشه کن شود.
    وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به جنگ و تحریم و هزینه هایی که برای عزت کشور پرداخت شده است اشاره کرد و گفت: علی رغم این موارد، در سال هایی هم بودجه  700 تا800 میلیارد دلاری داشتیم، اما در مورد مبارزه با فقر موفق نبودیم.

    ربیعی در ادامه به تشکیل طبقه متوسط فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: این طبقه از نظر اقتصادی و درآمدی جزو طبقات پایین و از نظر منزلت و فرهنگ  جزو طبقات بالای جامعه محسوب می شود که این طبقه فرصتی برای موفقیت برنامه های رفاه اجتماعی کشور است.
    دکتر ربیعی با اشاره به 5 نوع فقر موجود در کشور ادامه داد: در حوزه های سلامت، خوراک، مسکن، سواد و معیشت دچار فقر هستیم و از نظر دیگری می توان فقر ششم با عنوان تهدید عدم امنیت در آینده را نیز به این دسته از فقرها افزود. مسکن اجتماعی از برنامه های حوزه رفاه است که سازمان تأمین اجتماعی درآن مشارکت می کند و در حال حاضر نیز دولت ساخت 30 هزار مسکن را در دستور کار دارد تا در پایان سال 1395، هیچ خانواده دارای دو معلول بدون مسکن نباشد.
    وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه قانون جامع ساختار نظام رفاه و تأمین اجتماعی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: همه برنامه های این حوزه باید متناسب با این قانون سامان یابد تا در جامعه اثرگذار باشد.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه 3 استراتژی را در حوزه رفاه کشور مشخص کرد. دکتر ربیعی بیرون کشیدن افراد از فقر، جلوگیری از فقیر شدن افراد و توانمند سازی را به عنوان این سه استراتژی بیان کرد و گفت: متاسفم از اینکه در کشور ما هنوز برخی افراد توسعه را در صنایع بزرگ و ظاهر شیک می بینند در صورتی که این تعریف از توسعه، کامل نیست و توسعه باید فقر و رنج مردم را کم کند و توسعه با دیدگاه های رفاه کامل می شود.
    دکتر ربیعی در پایان تصریح کرد: بودجه رفاهی کشور در مقایسه بودجه کل کشور قابل توجه است  و باید برای رفع نابرابری و پیشگیری از ورود افراد به دام فقر برنامه های توانمند سازی افراد را  مورد توجه قرار دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی