عصر بازار

طلای جهانی ثابت ماند

عصر اعتبار- طلا در بازار جهانی در بحبوحه بالا رفتن انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در سال جاری و ضعیف شدن تقاضا برای این فلز زرد، پس از کاهش در چهار روز گذشته روز جاری تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایین‌ترین قیمت چهار هفته گذشته باقی ماند.

طلای جهانی ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1134 دلار رسید.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر، با 0.1 درصد افزایش، 1137 دلار بود. بهای معاملات این بازار تا پایان روز گذشته 5.50 دلار یا 0.5 درصد کاهش یافته و به 1135 دلار رسیده بود.

    قیمت طلا هفته گذشته پس از اینکه سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا اعلام کردند همچنان آماده‌اند نرخهای بهره را در سال 2015 افزایش دهند، 1.9 درصد کاهش یافت با این همه در ماه اکتبر 2.4 درصد افزایش داشت.

    بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران با در نظر گرفتن عواملی مانند قوی شدن ارزش دلار آمریکا و صعود بازارهای سهام این کشور انتظار دارند، قیمت طلا در کوتاه مدت تحت فشار قرار بگیرد و به سطح پایین‌تری نزول کند.

    بالا رفتن نرخهای بهره به جذابیت سرمایه‌گذاری طلا که دارایی بدون بازده به شمار می‌رود، لطمه می‌زند و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

    تحلیلگران بانک بارکلیز در یادداشتی به سرمایه‌گذاران طلا اعلام کردند قیمت این فلز در صورتی که بانک مرکزی آمریکا تا مارس سال 2016 افزایش نرخهای بهره را تصویب نکند، ممکن است بهبود پیدا کند. اما تحلیلگران کومرس بانک با اشاره به اینکه قیمت طلا تنها زمانی ثبات پیدا می‌کند که ابهام درباره زمان افزایش نرخ‌های بهره به پایان برسد، قیمت هر اونس این فلز زرد را تا پایان امسال 1150 دلار پیش بینی کرده‌اند.

    خروج سرمایه‌گذاران از صندوقهای سرمایه‌گذاری طلا افزایش یافته است. ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری طلای جهان است، روز دوشنبه 0.43 درصد کاهش یافت و به 689.28 تن رسید که کمترین میزان در سه هفته گذشته بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل در دسامبر با 0.05 درصد افزایش، 15.42 دلار بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، 980 دلار بود در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.6 درصد افزایش، 653 دلار معامله شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی