عصر بازار

معاون وزیر راه:

نرخ سود منطقی برای وام مسکن چند درصد است؟

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی در امور ساختمان و مسکن گفت: نرخ سود مسکن باید در استطاعت مالی متقاضیان باشد در غیر این صورت تحرکی به بازار مسکن نمی بخشد.

نرخ سود منطقی برای وام مسکن چند درصد است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، حامد مظاهریان درباره پیشنهاد وام‌های مختلف مسکنی بیان کرد: از نظر وزارت راه و شهرسازی، خروج مسکن از رکود با گسترش بازار رهن امکانپذیر است.

    وی افزود: وزارت راه و شهرسازی به کمک سیستم پولی و بانکی کشور بتواند به وام های بخش عرضه و تقاضا تنوع ببخشد، می تواند سرمایه بیشتری به حوزه مسکن وارد شود و مسکن بیشتری ساخته شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این امر نه تنها می تواند تقاضای مسکن را تأمین کند، بلکه می تواند به عنوان یک بخش مولد مسئله بیکاری یا خروج اقتصاد از رکود را تا حدی حل کند.

    وی ادامه داد: در این رابطه تعدادی وام پیشنهادی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیشنهاد شده تا این سازمان بنابر شرایط اقتصادی کشور نظر خود را اعلام کند.

    نرخ تسهیلات منطقی       
    این مقام وزارت راه و شهرسازی درباره نرخ سود موردنظر برای پرداخت تسهیلات مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی به دنبال نرخ سودی است که در استطاعت متقاضیان وام باشد.

    وی افزود: وام های با نرخ سود 20درصد به هیچ وجه نمی تواند به خروج مسکن از رکود کمکی کند. پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی کاهش شدید نرخ تسهیلات است تا بازپرداخت آن در توان مالی متقاضیان باشد.

    وام 80میلیون تومانی مسکن
    مظاهریان درباره وام‌های جدید مسکن اظهار کرد: بانک مسکن وام جدیدی را پیشنهاد کرد و از طرفی هم وزارت راه‌وشهرسازی پیگیری کرد این وام به نتیجه برسد تا وامی ارائه شود که بتواند درصد بیشتری از ارزش ساختمان خریداری شده را پوشش دهد.

    وی افزود: در وهله نخست، وام 80میلیون تومانی مسکن تصویب شد که متناسب با منابع و جریان نقدینگی بانک ها بود. این وام درصورت پس انداز به متقاضیان تعلق می گیرد.

    وام 100 میلیونی ویژه بسازبفروشان
    مظاهریان در ادامه اشاره کرد: وام 100میلیون تومانی، وام دیگری است که انبوه سازان به بانک مسکن پیشنهاد دادند تا پس از پایان فرایند ساخت تا سقف 80میلیون تومان به خریدار منتقل شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این وام در حال بررسی است تا ازسوی شورای پول و اعتبار به تصویب برسد.

    مظاهریان درباره تنوع بخشی به وام های مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی درصدد است استفاده از ابزارهای مالی را به شدت گسترش دهد.

    وی ادامه داد: در این راستا بحث توسعه رهن ثانویه و لیزینگ مسکن مطرح شده است. این ابزارها کمک می کند که سرمایه ها جذب بازار مسکن شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: مشکل اصلی این است که در حال حاضر بانک ها از لحاظ منابع مالی در شرایط خوبی نیستند و در واقع مشکل نقدینگی دارند.

    مظاهریان با اشاره به مشکلات و دغدغه های بانک ها، اضافه کرد: با حل مشکل نقدینگی بانک ها این برنامه قابل اجرا هستند.

    اخبار خوش برای متقاضیان وام مسکن
    معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان با اشاره به ارائه برنامه های جدید برای اعطای وام های بیشتر افزود: پیشنهاداتی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اخیرا ارائه شده و توافقی کلی حاصل شده است.

    مظاهریان با اشاره به وام های 100 میلیونی ویژه شهروندان و بسازبفروش ها، گفت: در هر هر صورت اخبار خوشی برای متقاضیان دریافت وام مسکن در راه است.

    وی با اشاره به ثبات در بازار مسکن بیان کرد: بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری با یک ثبات قیمت مواجه خواهد بود.

    مظاهریان افزود: در این شرایط رشد قیمت کمتر از تورم می شود. قیمت ها به قیمت واقعی خیلی نزدیک است و بهترین فرصت برای خریداران مسکن است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar  ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی