عصر بازار

رایزن بازرگانی ایران :

یک میلیارد دلار مبادلات تجاری ایران با قزاقستان در سال گذشته

عصر اعتبار- رایزن بازرگانی ایران در قزاقستان، حجم مبادلات تجاری ایران با قزاقستان در سال گذشته را یک میلیارد دلار اعلام کرد.

یک میلیارد دلار مبادلات تجاری ایران با قزاقستان در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدحسن مهدی پور شامگاه سه شنبه در نشست با اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی کاشان اظهار داشت: قزاقستان مهم ترین کشور آسیای مرکزی و بزرگترین جمهوری شوروی سابق بعد از روسیه است.
    وی افزود: حجم مبادلات تجاری این کشوردر سال گذشته 120 میلیارد دلار و حجم سرمایه گذاری های دو دهه اخیر این کشور 160 میلیارد دلار بوده که نشان از ثبات و امنیت مالی و سیاسی این کشور دارد.
    مهدی پور تاکید کرد: مبادلات خوب سیاسی ایران با قزاقستان باعث شده راه برای توسعه اقتصادی هموار شده و اسناد بالادستی زیادی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این کشور داریم.
    وی تصریح کرد: همچنین نقشه راه توسعه اقتصادی بین دو دولت در گذشته امضا شده که می تواند به افزایش حجم مبادلات تجاری کمک کند.
    مهدی پور گفت: قزاقستان به علت برخورداری از راه های ارتباطی مناسب و همسایگی با ایران یکی از بازارهای مناسب بویژه در معادن، خدمات فنی مهندسی، کشاورزی، صنایع غذایی، داروهای گیاهی و بحث گردشگری است که می تواند از بازارهای هدف در صادرات ما باشد.
    رایزن بازرگانی ایران در قزاقستان افزود: در سال گذشته شورای مشترک بازرگانی بین دو کشور تصویب شد و در حال حاضر می توان از ظرفیت این شورا با همکاری اتاق بازرگانی برای شناساندن ظرفیت تولید و صادرات شرکت های تولیدی و صنعتی کشورمان به طرف های تجاری استفاده کرد.
    وی افزود: با توجه به درآمد سرانه 14 هزار دلاری کشور قزاقستان و حرکت این کشور به سمت مصرف گرایی و لوکس گرایی به رغم وجود رقبایی مانند چین در بازار مصرف این کشور می توان بخشی از بازار آنان را به دست گیریم.
    مهدی پور پیشنهاد کرد: با توجه به رونق صنعت تولید فرش در منطقه کاشان برپایی نمایشگاه اختصاصی برای شناساندن توانمندی ها و هنر ایرانی در این کشور می تواند به رونق تجارت و صادرات این محصول کمک کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو