عصر بازار

گروگانگیری ۶ ساعته به خاطر گردنبند طلا

عصر اعتبار- یکی از دو مرد آدمربایی که متهم هستند پسر نوجوانی را به خاطر سرقت گردنبند طلا و ۵۰۰ هزار تومان پول ربوده و شش ساعت در خرابه‌های حوالی تهران حبس کرده بودند، بازداشت شد.

گروگانگیری ۶ ساعته به خاطر گردنبند طلا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تابناک، نیمه‌شب جمعه، سوم مهرماه پسر نوجوانی همراه پدرش به اداره پلیس رفت و از دو مرد آدمربا شکایت کرد.

    او در توضیح ماجرا گفت: من دانش‌آموز هستم و شیفت تعطیلی مدرسه هم در مغازه موبایل فروشی کار می‌کنم. مدتی است روزهای جمعه برای کشیدن قلیان به قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران می‌روم . آنجا با مردی به نام کریم که او هم مشتری قهوه‌خانه، بود آشنا شدم. او خبر داشت که من وضع مالی خوبی دارم و عصر‌ها در مغازه موبایل فروشی کار می‌کنم تا اینکه چند روز قبل گفت یکی از دوستانش قصد دارد تلفن همراه بخرد و از من در این باره راهنمایی خواست. او مدعی شد می‌خواهد دوستانش را برای خرید گوشی به من معرفی کند. من هم قبول کردم.

    وی ادامه داد: چند روزی گذشت تا اینکه امروز تماس گرفت و خواست برای دیدن او و دوستش به قهوه‌خانه بروم. ساعت 15 بود که به قهوه‌خانه رفتم و با کریم ملاقات کردم و با هم قلیان کشیدیم. یک ساعت و نیم بعد هم دوستش سیروس با خودرو زانتیایی جلو قهوه‌خانه آمد و هر دو سوار شدیم. او روی بازوهایش خالکوبی‌های زیادی داشت. بعد از دادن نشانی مغازه‌ای که در آن کار می‌کردم به راه افتاد. هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بودیم که کریم پارچه‌ای را جلوی دهانم گرفت و از هوش رفتم. وقتی به هوش آمدم داخل خرابه‌ای بودم و کریم و سیروس در حال خوردن مشروب بودند. در حالی که هوشیاری کامل نداشتم آنها به سراغم آمدند و مرا به شدت کتک زدند. گردنبند طلایم و 500 هزار تومان پول نقدی را که همراهم بود، به زور از من گرفتند. بعد هم با تهدید خواستند با خانواده‌ام تماس بگیرم تا کارت عابربانکم را برایم بیاورند اما وقتی فهمیدند که غیر از 500 هزار تومان پول و این گردنبند چیز دیگری ندارم مرا دوباره سوار خودرو کردند و به طرف شهر حرکت کردیم. وقتی خودرو وارد یکی از بزرگراه‌های شهر شد در خودرو را باز و خودم را به پایین پرت کردم و از مردم کمک خواستم. آدمربایان هم با دیدن این صحنه با سرعت از محل گریختند.

    با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی حسین‌پور، بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی پایتخت در اختیار تیم زبده‌ای از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

    دستگیری یکی از متهمان با کمک رهگذران

    در حالی که تحقیقات کارآگاهان ادامه داشت، شاکی با پلیس تماس گرفت و گفت با کمک شهروندان یکی از متهمان را در جنوب تهران شناسایی و دستگیر کرده است. بنابراین مأموران پلیس به محل حادثه رفتند و مردی که خودش را سیروس معرفی کرده بود، بازداشت کردند.
    شاکی گفت: امروز در حال عبور از خیابان بودم که متوجه شدم کریم و سیروس با موتور سیکلت در حال دور زدن هستند. بنابراین با داد و فریاد از مردم کمک خواستم و موفق شدیم سیروس را دستگیر کنیم اما کریم از دستمان گریخت.

    متهم صبح دیروز در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کرد. وی گفت: چند ماهی است از شهرستان برای کار به تهران آمده ا‌ست. در این مدت با کریم رفت و آمد داشتم تا اینکه او به من گفت با پسر پولداری آشنا شده است و نقشه آدمربایی را طراحی کرد. روز حادثه، خودروی یکی از بستگان نزدیکم را به صورت امانت گرفتم تا نقشه‌مان را اجرا کنیم.

    وقتی به محل قرار رفتیم کریم مرا به عنوان خریدار گوشی تلفن همراه به شاکی معرفی کرد و ما هم طبق نقشه عمل کردیم و پول‌ها و گردنبند طلای او را هم کریم سرقت کرد. متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور قاضی حسین‌پور در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران پلیس در تلاشند تا هر چه زودتر متهم فراری را دستگیر کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar  ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی