عصر بازار

هر اونس امروز چند؟

کف‌نشینی طلا در بازار جهانی

عصر اعتبار- طلا بعد از ۵ روز کاهش قیمت در آغاز معاملات امروز اندکی رشد داشت، ولی همچنان در حوالی کمترین مقدار چهار هفته اخیر خود -که شب گذشته به ثبت رسید- معامله می‌شود؛ با این حال سرمایه‌گذاران همچنان در انتظار افزایش نرخ بهره آمریکا در سال جاری هستند.

کف‌نشینی طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد نیوز، هر اونس طلا در بازار امروز با رشد 0.4 درصدی یک هزار و 120 دلار و 10 سنت معامله شد. این در حالی بود که شب گذشته قیمت طلا با ثبت کمترین مقدار یک ماه اخیر خود به یکهزار و 114 دلار نیز رسیده بود.

    به دنبال گزارش آمار اشتغال آمریکا در هفته جاری، نقض سطوح تکنیکال کلیدی می‌تواند باعث فرستادن قیمت به سطوح پایین‌تر از این نیز بشود.

    سام لافلین، تحلیلگر گروه ام‌کی‌اس اعلام کرد: «بعد از عبور از سطح حمایتی 1119 دلاری در شب گذشته، هدف نزولی بعدی طلا نشستن در جایگاه 1105 دلاری خواهد بود.»

    شمش از زمان اشاره هفته گذشته فدرال‌رزرو به افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر روند نزولی داشته؛ در حالی‌که انتظارات بازار قبل از نشست اخیر به تعویق افتادن زمان افزایش نرخ بهره به سال آینده میلادی بود.

    بازار در حال تطبیق با احتمال افزایش نرخ بهره ماه دسامبر است که منجر به افزایش ارزش دلار شده است. آمار اقتصادی روز سه‌شنبه منجر به حمایت طلا نشد.

    سفارشات جدید برای کالاهای تولیدی آمریکا برای دومین ماه متوالی در سپتامبر کاهش یافت. معامله گران طلا در انتظار آمار اقتصادی بیشتر برای سنجش قدرت اقتصاد و تاثیر آن روی سیاست پولی فدرال‌رزرو هستند.

    تمامی نگاه‌ها به گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه دوخته شده،‌ در حالی که گزارش ADP و ISM در مورد بخش خدماتی در روز چهارشنبه احتمالا منجر به تحرک بازار خواهد شد.

    در بازار دیگر فلزات گرانبها، در حالی که در پایان جلسه گذشته، ‌پلاتین به کمترین مقدار چهار هفته اخیر خود سقوط کرد و پالادیوم به کف قیمتی پنج هفته اخیر خود رسید، در آغاز معاملات امروز هر دو فلز اندکی رشد داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو