عصر بازار

قیمت طلا به ۱۱۱۹ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۱۱۹ دلار و ۷۵ سنت رسید، اما فاصله چندانی با پایین ترین رقم جلسه گذشته (۱۱۱۴ دلار و ۱۰ سنت) که پایین ترین رقم از ۲ اکتبر تاکنون بود، نداشت.

قیمت طلا به ۱۱۱۹ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از 5 روز کاهش روز چهارشنبه افزایش یافت، اما در حالی که سرمایه گذاران خود را برای افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی آماده می کنند، قیمت فلز زرد در نزدیکی پایین ترین رقم 4 هفته اخیر باقی ماند.
    عوامل فنی ضعیف و خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا که به بازار فلز زرد آسیب زده، می تواند قیمت طلا را تحت فشار نگه دارد.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1119 دلار و 75 سنت رسید، اما فاصله چندانی با پایین ترین رقم جلسه گذشته (1114 دلار و 10 سنت) که پایین ترین رقم از 2 اکتبر تاکنون بود، نداشت.
    عبور از سطوح فنی کلیدی می تواند موجب کاهش بیشتر قیمت طلا در آستانه گزارش این هفته بازار کار آمریکا شود. گزارش این هفته بازار کار آمریکا عاملی تعیین کننده در تعیین زمان افزایش نرخ بهره خواهد بود.
    از زمانی که فدرال رزرو در هفته گذشته احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را مطرح کرد، و گمانه زنی های قبلی در مورد احتمال به تعویق افتادن این تصمیم را تضعیف کرد، قیمت طلا تحت فشار قرار گرفته است.
    در طی سال های گذشته، نرخ بهره بسیار پایین موجب شده تا بازار طلا از این وضعیت سود ببرد.
    بازار همچنان در حال تطبیق دادن خود با احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر است و موجب شده بازده بدهی های آمریکا و ارزش دلار افزایش یابد. رشد شاخص ها در بازارهای بورس نیز قیمت طلا را تقویت کرده است.
    انتشار آمارهای نسبتا ضعیف اقتصادی در روز سه شنبه نتوانست موجب تقویت قیمت طلا شود. ثبت سفارشات جدید توسط کارخانجات آمریکایی در ماه سپتامبر برای دومین ماه متوالی کاهش یافت.
    تجار طلا منتظر انتشار آمارهای بیشتر از اقتصاد آمریکا هستند تا میزان قوت اقتصاد آمریکا و تاثیر آن بر سیاست پولی فدرال رزرو را بسنجند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar  ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو