عصر بازار

هاشمی: آدرس غلط می‌دهند

مردم گرانی دارو را گزارش دهند

عصر اعتبار- وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مردم گرانی دارو را گزارش دهند، گفت: برخی‌ها درباره تجمیع بیمه‌ها آدرس غلط می‌دهند، براین‌اساس حتی بیمارستان‌هایی که متعلق به تأمین اجتماعی است در اختیار این سازمان باقی می‌ماند و می‌توانند بیش از گذشته خدمات ارائه دهند.

مردم گرانی دارو را گزارش دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، سیدحسن هاشمی در حاشیه افتتاح بخش پیوند کبد و جراحی کبد و مجاری صفراوی بیمارستان امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه نباید در مورد تجمیع بیمه‌ها به‌صورت احساسی عمل شود، بر وجود عقلانیت و رعایت قواعد علمی در طرح تجمیع بیمه‌ها تأکید کرد و گفت: بدون شک این دانش و تجربه است که به مدد ملت‌ها می‌آید.

    وی با ابراز اطمینان نسبت به اینکه گفت‌وگو و تصمیم‌گیری‌ها در ارتباط با طرح تجمیع بیمه از قالب احساسی خارج می‌شود، عنوان کرد: اکنون مدت زمان 10 ماه است که این طرح بر زمین مانده است اما مطمئنیم در نهایت در این مورد به قانون تمکین شده و به آنچه مجلس و دولت تکلیف کرده است تمکین می‌شود.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بخشی از فضاسازی‌ها در ارتباط با تجمیع بیمه به‌دلیل اطلاع‌رسانی غلط توسط برخی افراد است، گفت: تمام خواسته ما تجمیع تمام بیمه‌ها در یک صندوق به‌منظور نظارت بیشتر است، حتی بیمارستان‌هایی که متعلق به تأمین اجتماعی است در اختیار این سازمان باقی می‌ماند و می‌توانند بیش از گذشته خدمات ارائه دهند.

    هاشمی تأکید کرد: وزارت بهداشت این آمادگی را دارد که جز 100 بیمارستان آموزشی 470 بیمارستان‌های باقی‌مانده متعلق به خود را به هر دستگاهی که توان اداره آن را دارد، واگذار کند.

    وی با بیان اینکه حق بیمه‌ای که سال‌ها مردم پرداخت کرده‌اند باید در قالب یک صندوق تجمیع شود، اظهار کرد: در این صورت قدرت خرید این صندوق و کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند نیز افزایش می‌یابد. در تمام دنیا بیمه هال یک صنعت با صدسال قدمت است، در نتیجه تجربه و علم مؤید تجمیع بیمه‌ها در قالب یک صندوق است.

    تکذیب افزایش قیمت دارو

    وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در ارتباط با افزایش قیمت دارو تصریح کرد: در 6ماهه دوم سال به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت دارو را نداده‌ایم، در صورتی که مردم و رسانه‌ها گزارشی از افزایش قیمت دارو در داروخانه‌ها داشته باشند ارائه دهند تا رسیدگی کنیم.

    کاهش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی پس از رفع تحریم‌ها

    هاشمی با ابراز امیدواری نسبت به قطع دست واسطه‌ها در تأمین دارو و تجهیزات با پایان یافتن تحریم‌ها عنوان کرد: در این صورت شاهد کاهش قیمت‌ها در این بخش نیز خواهیم بود، متأسفانه در طول سال‌های گذشته دلال‌هایی در حوزه دارو و تجهیزات وارد شده‌اند که در صورتی که بخواهیم مشکلات را برطرف کنیم باید این واسطه‌ها از میان بروند.

    وزیر بهداشت افزود: بدین منظور کمپانی‌های دارویی باید بدون واسطه وارد بازار ایران شوند.

    هاشمی با بیان اینکه می‌توان با سرمایه‌گذاری‌های مشترک با شرکت‌های دارویی خارجی اقدام‌های مؤثرتری را در این حوزه انجام داد، خاطرنشان کرد: اما تشویق سرمایه‌گذاران خارجی به‌منظور حضور در بازار ایران منوط به آرامش داخلی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar  ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی