عصر بازار

مروری بر مهم‌ترین تحولات امروز اقتصاد جهان

۵ رویداد تاثیرگذار بر بازارهای جهانی چه بود؟‌

عصر اعتبار- تقویت ناخواسته سهام توسط بانک مرکزی چین، مشکلات بیشتر فولکس‌واگن و روز بزرگ برای سخنرانی‌های فدرال‌رزرو، بخشی از موضوعاتی است که امروز، معامله‌گران در بازارهای جهانی در مورد آن صحبت می‌کردند.

۵ رویداد تاثیرگذار بر بازارهای جهانی چه بود؟‌
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اقتصادنیوز‌، بلومبرگ از تاثیرگذارترین خبرهای امروز (4 نوامبر 2015) روی بازار جهانی، خلاصه‌ای جمع‌آوری کرده که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

    تقویت بازار سهام توسط بانک مرکزی چین
    با  انتشار اظهارنظر 5 ماه قبل ژو شیائو چوآن، رئیس بانک مرکزی چین در وب‌سایت این بانک، بازار سهام این کشور به طور ناخواسته توسط بانک مرکزی چین تقویت شد تا شاخص کامپوزیت شانگهای با رشد 4.3 درصدی نسبت به روز گذشته مواجه شود. بانک مرکزی چین این شفاف‌سازی را قبل از بسته شدن بازار انجام داد، ولی رشد در بازار سهام با ارزیابی سرمایه‌گذاران از آخرین برنامه پنج‌ساله دولت متوقف شد.

    عرضه عمومی اولیه سهام شرکت پست ژاپن
    سهام شرکت پست ژاپن و دو واحد مالی این شرکت با افزایش شدیدی در آغاز معاملات توکیو مواجه شد. بر این اساس شرکت هلدینگ پست با 26 درصد،‌ پست بانک با 15 درصد و شرکت بیمه با 56 درصد رشد روبرو شدند. این رشد حاصل تلنگر برنامه شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، در مورد تشویق سرمایه‌گذاری  در بازار سهام این کشور بوده است. شرکت پست بانک ژاپن ممکن است 207 هزار میلیارد ین از پرتوفولیوی خود را به بازار سهام منتقل کند.

    وخیم‌تر شدن اوضاع فولکس‌واگن
    سهام شرکت فولکس واگن در آغاز معاملات امروز و در پی مشخص شدن نشانه‌های بیشتری از ارائه نادرست اطلاعات شرکت در مورد عملکرد خودروهای تولیدی با افت بیش از 11 درصدی مواجه شد. این شرکت خودروساز اعلام کرد که 800 هزار خودرو بنزینی دارای تناقضات غیرقابل توضیحی در خروجی دی‌اکسید کربن هستند که هزینه تعمیر این مشکل بین 2 تا 6.7 میلیارد یورو خواهد بود.

    شاخص‌های PMI
    شاخص فعالیت بخش خدمات در بریتانیا ارائه شده توسط مارکیت اکونومیکس در لندن با رشدی اندک به 54.9 واحد رسید. این در حالی است که پیش‌بینی اقتصاددانان 54.5 واحد بوده است. در منطقه اروپا،‌ نشانه‌هایی از بهبود اقتصادی دیده می‌شود که یکی از آنها شاخص خرید مدیران بوده که با رشد 0.3 واحدی در ماه اکتبر به 53.9 واحد رسیده است. PMI برای آمریکا نیز در ساعات آینده اعلام خواهد شد.

    و اما در ادامه روز...
    شرکت فیس‌بوک گزارش درآمد خود را در ادامه روز جاری منتشر خواهد کرد؛ در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار سهام تسلا هستند که در معاملات پس‌از بازار روز گذشته با رشد روبرو شد. بازارها همچنان چشم انتظار سخنرانی جانت یلن‌(رئیس فدرال رزرو)،‌ استنلی فیشر (نایب رئیس) و ویلیام دادلی( رئیس فدرال‌رزرو نیویورک) خواهند بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar  ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی