عصر بازار

حرکت طلای جهانی به سوی سومین کاهش هفتگی متوالی

عصر اعتبار- طلا در بازار جهانی با ضعیف شدن تقاضای سرمایه گذارانی که منتظر روشن شدن زمان افزایش نرخهای بهره در آمریکا هستند، به سوی سومین کاهش هفتگی متوالی پیش می رود.

حرکت طلای جهانی به سوی سومین کاهش هفتگی متوالی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.3 درصد افزایش، به 1107 دلار رسید.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.3 درصد افزایش، 1107 دلار بود. بهای معاملات طلا روز پنج شنبه 0.2 درصد یا دو دلار کاهش یافته و به 1104 دلار رسیده بود که پایینترین قیمت در یک ماه و نیم گذشته بود.

    قیمت طلا که روز سه شنبه 21.80 دلار یا 1.9 درصد کاهش یافت، از روز دوشنبه تاکنون سه درصد کاهش نشان می دهد و به سوی بزرگترین کاهش هفتگی در بیش از سه ماه گذشته در حرکت است.

    این فلز زرد هفته گذشته 1.9 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش هفتگی در دو ماه گذشته بود با اینهمه در ماه اکتبر 2.4 درصد افزایش داشت.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار طلا آمار اقتصادی آمریکا را برای ارزیابی زمان نخستین افزایش نرخهای بهره این کشور در حدود یک دهه گذشته دنبال می‌کنند. پس از اینکه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه هفته جاری اظهار کرد بهبود اقتصاد آمریکا به معنای افزایش نرخهای بهره در ماه آینده است، معامله گران احتمال افزایش نرخها در نشست دسامبر این بانک را به 56 درصد در مقایسه با 50 درصد در روز دوشنبه افزایش دادند.

    اقتصاددان بانک ملی استرالیا به بلومبرگ گفت: اگر آمار اشتغالی که روز جمعه منتشر می شوند رشد حدود 170 تا 180 هزار شغل را نشان دهند، برای طلا منفی خواهد بود.

    نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری در طلا را که برخلاف اوراق قرضه و سهام، دارایی بدون بازده است کمتر کرده و در مقابل از دلار پشتیبانی می‌کند.

    ارزش دلار که معمولا خلاف جهت طلا حرکت می کند، به بالاترین سطح در سه ماه گذشته صعود کرده و روز جاری قوی ماند.

    خروج سرمایه گذاران از صندوقهای سرمایه گذاری طلا ادامه دارد و ممکن است باعث کاهش قیمت بیشتری شود. ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای جهان است، روز پنج شنبه به 671.77 تن کاهش یافت که پایینترین میزان در دو ماه و نیم گذشته بود. میزان ذخایر این صندوق روز گذشته 8.34 تن کاهش یافت که بزرگترین کاهش روزانه از 17 ژوییه بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 14.98 دلار بود. هر اونس پلاتین با 0.6 درصد افزایش، 956 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.2 درصد افزایش، به 605 دلار رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی