عصر بازار

فائو :

شرایط نامساعد جوی موجب افزایش هزینه مواد غذایی درجهان شد

عصر اعتبار- سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرد که نگرانی های مربوط به شرایط نامساعد جوی میانگین هزینه مواد غذایی در ماه اکتبر را در مقایسه با ماه پیش ۳و ۹ دهم درصد افزایش داده است.

شرایط نامساعد جوی موجب افزایش هزینه مواد غذایی درجهان شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سازمان خواربار وکشاورزی سازمان ملل'فائو' روز پنجشنبه با انتشار گزارش ماهانه خود اعلام کرد که نگرانی های مربوط به شرایط جوی نامساعد بخصوص در رابطه با تولید شکر و روغن نخل منجر به بالا رفتن محسوس هزینه های تولید مواد غذایی شده است.
    بر اساس همین گزارش، در فاصله ماه سپتامبر تا اکتبر 3 و 9 دهم درصد بر شاخص میانگین کلی هزینه های غذایی افزوده شده و این شاخص را به 162 واحد رسانده است که هنوز نزدیک به 16 درصد نسبت به همین ماه در سال گذشته پایین تر است.
    این نهاد بین المللی در گزارش ماهانه سپتامبر خود شاخص هزینه های مواد غذایی را پایین ترین حد خود در 7 سال گذشته اعلام کرده بود.
    فائو در عین حال با پیش بینی تولید مجموع 2میلیارد و 530 میلیون تن غلات در سال جاری اعلام کرد که این رقم 1/ 1 1 و 1 دهم در صد نسبت به تولید سال گذشته پایین تر خواهد بود.
    با این همه سازمان خواربار وکشاورزی ابراز خوش بینی کرده است که ذخیره غلات در سال جاری همچنان در سطح خوبی باقی خواهند ماند و هنوز بالاترین میزان ذخیره در 15 سال گذشته محسوب می شود.
    میانگین هزینه های شکر و مشتقات آن در این ماه 17 و 2 دهم در صد، روغن گیاهی 6 و 2 دهم در صد و هزینه مواد لبنی 9 و 4 دهم در صد نسبت به ماه پیش افزایش داشته اند اما میانگین قیمت گوشت در بازار های جهان ثابت مانده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی