عصر بازار

افت ۵ درصدی قیمت نفت در یک‌هفته

نفت آمریکا ۴۴ دلار

عصر اعتبار- در پی بالارفتن فشار از سوی روند رو به رشد دلار و بیشتر شدن انتظارات در مورد افزایش نرخ بهره در دسامبر بعد از انتشار آمار قوی اشتغال آمریکا، قیمت جهانی نفت با افت ۲ درصدی در روز جمعه، سومین افت هفتگی خود را در چهار هفته اخیر تجربه کرد.

نفت آمریکا ۴۴ دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در طول هفته گذشته، نفت خام در معاملات آتی بیش از 4 درصد کاهش قیمت داشته است. همچنین آمار از ششمین هفته افزایش موجودی ذخایر نفتی ایالات متحده خبر می‌دهند.

    پس از انتشار آمار اقتصادی که نشان از رشد اشتغال در ماه اکتبر با بیشترین سرعت خود از دسامبر 2014 می‌داد، دلار در برابر سبد دیگر واحدهای پولی به بالاترین ارزش 6 ماه و نیم اخیر خود رسید. افزایش آمار اشتغال،‌ شانس افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را تقویت کرده است و باعث افزایش قدرت دلار خواهد شد. پیت داناوان، معامله گر انرژی اعلام کرد: «آمار اشتغال ممکن است قدرت اقتصاد آمریکا را نشان دهد ولی موجب تضعیف بازار نفت خواهد شد.»

    بر اساس این گزارش، در پایان هفته کاری بازارهای جهانی، هر بشکه نفت برنت با افت 4.2 درصدی نسبت به هفته گذشته، 47 دلار و 42 سنت معامله شد. همچنین نفت آمریکا نیز با کاهش 5 درصدی در مقایسه با هفته گذشته،‌ بشکه‌ای 44 دلار و 29 سنت به فروش رسید.

    تخفیف قیمتی یا «کنتانگو» موجب شده که معامله‌گران نفت را در مخازن انبار کرده و در قیمت‌های بالاتر تحویل دهند.این در حالی است که دولت آمریکا پروژه‌ انتقال نفت از کانادا به آمریکا را رد کرده است. همچنین هیچ عکس‌العمل مثبتی بعد از دهمین هفته کاهش تعداد دکل‌های نفتی مشاهده نشده است.

    این هفته، معامله‌گران در انتظار آمار ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا،‌ آمار اوپک و آمار آژانس بین‌المللی انرژی خواهند بود.

     


    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی