عصر بازار

مجید صفدری در دیدار با مدیر عامل بیمه ملت؛

آموزش سرمایه‌گذاری است نه هزینه

عصر اعتبار- مدیر عامل بیمه«ما» در نشستی با دکتر حجاریان مدیر عامل بیمه ملت ضمن تاکید بر نقش توسعه آموزش و فناوری اطلاعات در صنعت بیمه گفت: باید توجه داشت که آموزش سرمایه‌گذاری است نه هزینه . و در صنعت بیمه بیش از هر چیز مشکلاتی ناشی از عدم آموزش درست احساس می شود.

آموزش سرمایه‌گذاری است نه هزینه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»،مدیران عامل شرکت‌های بیمه «ما» و ملت به منظور تعامل بیشتر شرکت‌های بیمه‌گر و بررسی مسائل صنعت بیمه دیداری دوستانه داشتند.

    بر اساس این گزارش، در این دیدار دکتر مسعود حجاریان ضمن اشاره به آنکه توسعه بیمه، توسعه اجتماعی و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد بر تعامل هرچه بیشتر بیمه‌گران تاکید کرد .

    همچنین مجید صفدری مدیرعامل بیمه«ما» عدم آموزش درست را یکی از مشکلات صنعت بیمه دانست و تاکید کرد: باید توجه داشت که آموزش سرمایه‌گذاری است نه هزینه. و در صنعت بیمه بیش از هر چیز مشکلاتی ناشی از عدم آموزش درست و به تبع آن پشتوانه سازی در منابع انسانی احساس می‌شود. بیمه‌نامه یک کالای ناملموس و پیچیده است.بنابراین باید اصول مذاکره، مشتری ‌مداری و تشریفات و.. را بدانیم وآنها را آموزش دهیم. شبکه فروش و نیز تمامی فعالان صنعت بیمه باید این اصول را فراگیرند.

    وی همچنین در خصوص اهمیت نقش فناوری اطلاعات در صنعت بیمه گفت: با وجود زیرساخت‌های ارتباطی گسترده در دنیای امروز و بهره‌گیری از آن می‌توان در بخش خدمات بیمه‌ای اطلاعات را به صورت لحظه‌ای و با سرعت بالا جابه جا نمود.  و به راحتی می‌توان با ایجاد پایگاه داده‌های اطلاعاتی قوی از رشته‌های بیمه و مشتریان این صنعت با داده کاوی، تحلیل‌های آماری، تهیه گزارش‌های مختلف، بررسی ریسک توانگری مالی و.. را دقیق و شفاف انجام داد.

    مدیرعامل بیمه «ما» همچنین با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در جلوگیری از تقلب در صنعت بیمه و کاهش ضریب اشتباهات انسانی که از معضلات مهم به شمار می‌رود گفت : اتصال شرکت‌های بیمه به یکدیگر و ایجاد منابع اطلاعاتی متمرکز از راهکارهای جلوگیری از تقلب است ضمن آنکه با شناسایی مشتری‌هایی که در فهرست سیاه شرکت‌ها قرار دارندمی‌توان از صدور بیمه‌نامه برای آنها جلوگیری کرد.


    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی