عصر بازار

پیش‌بینی رشد اقتصادی کند در حوزه پولی یورو تا سال ۲۰۱۷

عصر اعتبار- رشد اقتصادی در حوزه پولی یورو حداقل تا سال ۲۰۱۷ کند خواهد بود، نرخ تورم هم به دلیل کاهش بی‌سابقه قیمت نفت تا دو سال دیگر هم به ۲ درصد نخواهد رسید.

پیش‌بینی رشد اقتصادی کند در حوزه پولی یورو تا سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از یورونیوز، آهنگ رشد اقتصادی در حوزه پولی یورو حداقل تا سال 2017 کند خواهد بود. کمیسیون اروپا در آخرین آماری که منتشر کرده رشد اقتصادی این منطقه را تا پایان سال 2015 میلادی 1.6 درصد پیش بینی کرده است. در سال 2016 این میزان از رشد 1.8 درصد و در سال پس از آن 1.9 درصد خواهد بود.

    کندی روند رشد جهانی اقتصاد و ضعیف بودن بنیه اقتصادی قدرتهای نوظهور عوامل کند کننده آهنگ رشد اقتصادی حوزه پولی یورو معرفی شده است.

    پی یر موسکوویسی، کمیسر کمیسیون اروپا در امور اقتصادی، مالی، مالیات و گمرک درباره رشد اقتصادی حوزه پولی یورو گفت: «اوضاع اقتصادی بهبود یافته و این روند در سالهای 2016 و 2017 ادامه خواهد داشت. اگر چه موتورهای رشد اقتصادی این منطقه با فصول قبل تفاوت دارند.»

    از سوی دیگر باید سقوط شدید قیمت نفت و سوخت در بازار یعنی عامل مهم کاهش شدید نرخ تورم در این منطقه را نیز به نگرانی های کمیسیون اروپا افزود. این نهاد پیش بینی می کند نرخ تورم از 0.1 درصد در سال جاری میلادی به 1 درصد در سال 2016 برسد و در نهایت این نرخ در سال پس از آن 1.6 درصد ارزیابی شده است. این روند رشد نرخ تورم بازهم از هدف این نهاد یعنی رسیدن به نرخ تورم 2 درصدی فاصله دارد.

    پی یر موسکوویسی در ادامه درباره نرخ تورم و بیکاری در حوزه پولی یورو می گوید: «پایین بودن قیمتها به بهبود اوضاع اقتصادی کمک کرده و این وضعیت تا سال 2016 نیز ادامه خواهد داشت. شرایط بازار کار بهتر خواهد شد و روند نزولی نرخ بیکاری ادامه خواهد یافت. با این وجود در برخی کشورها این نرخ بالا می ماند.»

    پیش بینی می شود تا پایان سال 2015 نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو به رقم 11 درصد جمعیت فعال این منطقه برسد. در سال پس از آن این نرخ افت 0.4 درصدی خواهد داشت و در نهایت در سال 2017 به رقم 10.3 درصد کاهش خواهد یافت.

    آخرین ارزیابی ها نسبت به نرخ تورم لزوم دخالت بیشتر بانک مرکزی اروپا با ایجاد تحول در سیاست پولی خود را بیش از پیش پررنگ کرده است. عدم دستیابی به اهداف کمیسیون اروپا و این نهاد در زمینه نرخ تورم می تواند اعتماد را از سرمایه گذاران سلب کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی