عصر بازار

درنشست با بانک توسعه صادرات اعلام شد:

ابراز تمایل بانک های اسپانیا و آلمان برای حضور فعال در ایران

عصر اعتبار- حضور بانک های مختلف از کشورهای اروپایی در روزهای اخیر در حوزه صنعت بانکداری کشور نشان دهنده جذابیت بازار ایران برای سرمایه گذاری به شمار می رود که حضور مدیر عامل ارس بانک اسپانیا در بانک توسعه صادرات از جمله این رخدادهاست.

ابراز تمایل بانک های اسپانیا و آلمان برای حضور فعال در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در نشست مدیران ارشد (ARSEBANK ) ارس بانک " لوییس کاسادو" مدیرعامل و "فکری سینان" معاون مدیرعامل این بانک اسپانیایی و همچنین دکتر صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات و محمدحسین مهرانی مدیر امور بین الملل این بانک حضور داشته و هدف از تشکیل این جلسه نیز توسعه روابط کارگزاری بین بانکی عنوان شد.

    در ابتدای این نشست مدیرعامل این بانک به عنوان سرپرست هیأت اسپانیایی که از هفته قبل در ایران بوده و مذاکراتی را با بانک مرکزی داشته اند گفت: ما انتظار داریم تا تحریم ها به سرعت برداشته شده تا آزادی عمل بیشتری برای فعالیت داشته باشیم. متأسفانه در گذشته سرعت فعالیت های ما کاهش جدی پیدا کرده است که باید این شرایط اصلاح شود.

    به گفته وی، بازار بزرگ و جذاب ایران و وجود مشتری و تقاضا مواردی است که برای دورنمای فعالیت ما بسیار مهم تلقی می شود ، البته به روز رسانی فرآیندها یک نیاز برای ما به حساب می آید.

    مدیرعامل ارس بانک در ادامه افزود: هم اکنون شرکت های اسپانیایی روابط خوبی با ایران دارند و وجود صنایع بزرگ در اسپانیا می تواند یک نقطه قوت برای هر دو طرف به شمار بیاید. وی افزود در روزهای گذشته مذاکرات سازنده و حتی سودآوری را با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران داشته ایم که می تواند زمینه های ورود به بازار ایران را برای بانک های اسپانیایی تسهیل کند.

    پذیرای بانکهای جهان هستیم

    در ادامه این نشست دکتر صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: تحریم ها به زودی برداشته می شود؛ یا در آخرین روز سال جاری میلادی و یا در ابتدای سال 2016 و ما آمادگی داریم تا با سایر بانک ها در جهان ارتباط برقرار کنیم.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: ایران و اسپانیا در بسیاری از موارد نظرات مشترکی دارند و ارس بانک از جمله آخرین بانک هایی بود که ایران را ترک کرد بنابراین از اولین بانک هایی خواهند بود که به ایران باز می گردند.

    به گفته دکتر صالح آبادی تصریح کرد: سیاست ما آغاز مجدد فعالیت هاست و هم اکنون حاضریم این جلسات را تا رسیدن به اهداف مورد نظر ادامه داده و اسناد مورد نیاز را در 2 ماه پیش رو؛ مانده به برداشته شدن تحریم ها تهیه و مبادله کنیم. برای تهیه ملزومات این ارتباطات به گرمی پذیرای شما هستیم.

    80 درصد دارایی بانک توسعه صادرات ایران ارزی است

    معاون مدیرعامل بانک ارس بانک در ادامه این جلسه گفت: هم اکنون این بانک با بسیاری از بانک های کوچک و متوسط در ارتباط است و همچنین رابطه بانک توسعه صادرات با  ارس بانک رخداد جدیدی نیست و سبقه تاریخی در قبل از تحریم ها را دارد. تاکنون رفتار ما حمایتی بوده و می توانیم به سرعت و سهولت و بر پایه حساب بانکی بانک توسعه صادرات اسناد و مکاتبات و فرآیندها را به روزرسانی کنیم.

    در ادامه این نشست مهندس محمدحسین مهرانی به شرایط کاری بانک توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: نگاه ما هم اکنون کاملاً واقع بینانه و بر پایه واقعیت های بین المللی پایه ریزی شده و شما نیز با بانک توسعه صادرات آشنایی کافی دارید. هم اکنون 80 درصد دارایی این بانک ارزی است بنابراین یک بانک بین المللی به شمار می‌آید.

    وی ادامه داد: از طرف دیگر در سند منتشره برجام نام بانک توسعه صادرات ایران  EDBI به صراحت ذکر شده که فرصت مضاعفی برای سایر بانک هاست که فعالیت ها و ارتباطات خود را ار سر بگیرند.

    در پایان این نشست دکتر صالح آبادی تأکید کرد: بانک توسعه صادرات به سرعت روابط خود با بانک های بین المللی را همزمان با مذاکره با بانک مرکزی از سر خواهد گرفت. می توان برای تهیه و مبادلات اسناد و آغازهمکاری های دو جانبه برنامه ریزی کرد.

    بررسی همکاری بانکی ایران و آلمان

    همچنین متعاقب حضور این هیات بانکی، گروهی از فعالان اقتصادی استان باواریای آلمان جهت آشنایی با راهبردهای همکاریهای مالی بین المللی در دوره پسا تحریم با مدیر امور بین الملل بانک توسعه صادرات دیدار کردند.

    در این نشست نیز  خدمات متنوع بانک توسعه صادرات ایران به فعالان تجاری کشور آلمان در صورت تفاهم مبنی بر همکاری تجاری با فعالان اقتصادی کشور تشریح شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی