عصر بازار

توسط موسسه اعتبار سنجی کپیتال اینتلیجنس:

رتبه اعتباری بانک توسعه صادرات ایران بهبود یافت

عصر اعتبار- موسسه اعتبار سنجی کپیتال اینتلیجنس، رتبه اعتباری بلندمدت ارزی بانک توسعه صادرات ایران را از بی به بی+ ارتقا داد.

رتبه اعتباری بانک توسعه صادرات ایران بهبود یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» ،موسسه اعتبار سنجی کپیتال اینتلیجنس، رتبه اعتباری بلندمدت ارزی بانک توسعه صادرات ایران را از بی به بی+ ارتقا داد و چشم انداز این بانک را از مثبت به پایدار رساند. در عین حال، رتبه اعتباری ارزی کوتاه مدت این بانک در سطح بی ثابت ماند.

    این تغییرات پس از آن صورت می گیرد که موسسه کپیتال اینتلیجنس در پایان ماه اکتبر رتبه اعتباری ارزی بلند مدت ایران را (از بی و چشم انداز مثبت) به بی + با چشم انداز با ثبات ارتقا داد. رتبه اعتباری ارزی بلندمدت بانک توسعه صادرات ایران در جولای 2015، مثبت بوده که با رتبه اعتباری ارزی حاکمیتی ایران یکی بوده است.

    به رغم نقش این بانک به عنوان یک بانک سیاست گذاری،رتبه اعتباری حمایتی بانک توسعه صادرات ایران در سطح 4 تثبیت شد که با توجه به سطح فعلی رتبه اعتباری حاکمیتی ایران، نشان دهنده سطح معتدل حمایت دولت ایران از این بانک است.

    در عین حال، کپیتال اینتلیجنس رتبه اعتباری قوت مالی بانک توسعه صادرات ایران را در سطح بی بی منفی با چشم انداز با ثبات نگه داشت که نشان دهنده برخورداری این بانک از منابع سرمایه گذاری قوی و دسترسی آن به استقراض های با هزینه پایین است.

    به رغم توافق اخیر بین ایران و قدرت های جهانی، کپیتال اینتلیجنس انتظار دارد که فضای کسب و کار در ایران تا زمان کاهش قابل توجه تحریم ها همچنان بسیار دشوار باقی بماند.

    بانک توسعه صادرات ایران که مقر اصلی آن در تهران قرار دارد، مجموعا 154 تریلیون ریال (5.8 میلیارد دلار) دارایی دارد و ارزش سهام آن در پایان سپتامبر 2014، 42 تریلیون ریال (1.6 میلیارد دلار) بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی