عصر بازار

رئیس صندوق بین‌المللی پول:

شیخ‌نشین‌های خلیج فارس اصلاحات مالی را بی معطلی به اجرا بگذارند

عصر اعتبار- رئیس صندوق بین المللی پول از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواست تا اصلاحات ریشه ای در زمینه مالیات ها و هزینه های خود انجام دهند و برای تضمین برخورداری از حمایت سیاسی برای شهروندان خود فرصت های شغلی با درآمد بالا فراهم نکنند.

شیخ‌نشین‌های خلیج فارس اصلاحات مالی را بی معطلی به اجرا بگذارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواست تا اصلاحات ریشه ای در زمینه مالیات ها و هزینه های خود انجام دهند.
    قیمت پایین نفت درآمدهای دولتی 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس را به شدت کاهش داده است. همه این کشورها شروع به محدود کردن هزینه ها کرده اند، اما اکثر آنها تاکنون از برداشتن گام های حساس سیاسی که مستقیما موجب کاهش درآمد مصرفی مصرف کنندگان می شود، خودداری کرده اند.
    لاگارد در نشستی با وزرای دارایی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که در دوحه برگزار شد گفت، دولت های (منطقه) باید برای کنترل کسری بودجه خود کار بیشتری انجام دهند.
    وی از این کشورها خواست تا رشد هزینه های جاری خود را کند کنند و برای تضمین برخورداری از حمایت سیاسی برای شهروندان خود فرصت های شغلی با درآمد بالا فراهم نکنند. اکثر شهروندان کارمند در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای بخش های دولتی کار می کنند.
    لاگارد در بیانیه ای که پس از این نشست منتشر شد تصریح کرد: «با توجه به واقعیت های مالی جدید، دیگر جایی برای افزایش بیشتر دستمزد کارکنان بخش دولتی وجود ندارد. ما باید با واقعیت روبرو شویم.»
    وی همچنین از کشورهای شورای همکاری از جمله عربستان و امارات خواست تا در زودترین زمان ممکن اقدام به اخذ مالیات بر ارزش افزوده کنند. وی افزود، این اصلاحات نباید به تاخیر بیافتد.
    6 کشور عضو این شورا سالهاست در حال بحث در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هستند، اما تاکنون در این خصوص به توافق نرسیده اند. مقامات گفته اند، برای محدود کردن قاچاق و رقابتی کردن اقتصاد این کشورها، مالیات ها احتمالا باید به صورت منطقه ای اعمال شود، نه از طریق تک تک دولت ها در نوبت های مختلف.
    فشار علنی صندوق بین المللی پول برای انجام اصلاحات بودجه ای در  کشورهای حاشیه خلیج فارس می تواند به این کشورها کمک کند، اقدامات جنجالی خود را در برابر شهروندان، کارمندان دولتی و جامعه تجارشان توجیه کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی