عصر بازار

افزایش سقف وام بی تاثیر بر قیمت مسکن

افزایش قیمت مسکن کی از راه می رسد؟

عصر اعتبار- عرضه مسکن در حال حاضر بسیار بالاتر از تقاضا است و با ورود وام‎های جدید هم سرمایه‎ای وارد بازار مسکن نخواهد شد بنابراین انتظار افزایش قیمت در کوتاه‎مدت وجود ندارد.

افزایش قیمت مسکن کی از راه می رسد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمدرضا سرحدی کارشناس مسکن گفت: وام‎ جدید مسکن افزایش تقاضا و قیمت را به دنبال نخواهد داشت چرا که سرمایه زیادی وارد بخش مسکن نمی‎شود پس افزایش تورمی هم به وجود نخواهد آمد.

    وی در خصوص استقبال مردم از این وام نیز گفت: شرایط سخت دریافت و بازپرداخت این وام میزان  کاهش تقاضا را به دنبال خواهد داشت.

    ** خروج از رکود موجب افزایش قیمت نخواهد شد

    این کارشناس مسکن در ادامه در پاسخ به این سوال که همیشه بعد از چند سال رکود، قیمت‎ها افزایش می‌‎یابد و آیا این اتفاق باز هم تکرار می‎شود، بیان کرد:  چنین پیش‌بینی نمی‎کنم زیرا در گذشته سایر بخش‎های اقتصادی کشور غیرفعال بودند و عرضه و تقاضا تعادل نداشت.

    وی با بیان اینکه در کشور عرضه  مسکن بسیار بالا است و تا یک الی دو سال آینده هم می‎توان به تقاضای واقعی به راحتی پاسخ داد، گفت: ساختمان‌های نیمه کاره و خالی هم فراوان هستند و مدت زمان زیادی نیاز است تا عرضه و تقاضا به تعادل برسند.

    وی بیان کرد: با توجه به بحث برجام و مذاکرات انجام شده هم امکان رونق در  صنعت و تولید وجود دارد بنابراین تمام سرمایه‎ها وارد بازار مسکن نخواهد شد.

    ** پیش‎بینی افزایش قیمت در نیمه دوم سال آینده

    سرحدی در ادامه با بیان اینکه هنوز نقدینگی آنچنانی به بازار وارد نشده که بتواند قیمت‎ها را افزایش دهد و عرضه هم در مقابل تقاضای موثر، فراوان است گفت: با ورود سرمایه شاید تحولی در قیمت‎ها دیده شود و به صورت صعودی بالا بروند اما این چشم‌انداز در کوتاه‎مدت وجود ندارد.

    وی معتقد است که در ماه‎های پایانی سال و نیمه اول سال آینده قیمت‎ها افزایش نمی‏ یابد و احتمال افزایش در نیمه دوم سال وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو