عصر بازار

توضیح بابک زنجانی درباره فایل دفاعیات محرمانه و غیرقابل قرائت

عصر اعتبار- متهم اصلی پرونده نفتی درباره فایلی که در جلسه گذشته به‌همراه خود آورده بود و حاوی دفاعیات محرمانه و غیرقابل قرائت بود، توضیحاتی را ارائه کرد.

توضیح بابک زنجانی درباره فایل دفاعیات محرمانه و غیرقابل قرائت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ششمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی صبح امروز دوشنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به‌ریاست قاضی صلواتی و با حضور وکلای سازمان‌های شاکی، وکیل مدافع متهم و معاون دادستان برگزار شد.

    در ابتدای جلسه قاضی صلواتی تذکرات قانونی را ارائه کرد و از متهم خواست برای قرائت ادامه دفاعیات در جایگاه قرار گیرد.

    بابک زنجانی برای قرائت ادامه دفاعیات پشت تریبون قرار گرفت و گفت: در جلسات قبلی قول صدور ضمانتنامه را داده بودم و گفته بودم تا روز دوشنبه یا سه‌شنبه ضمانتنامه صادر می‌شود که در این جلسه درباره این موضوع توضیح می‌دهم. همچنین در جلسات قبل شماره حساب‌هایی از بانک مرکزی به من اعلام شد که در این خصوص توضیح خواهم داد.

    متهم پرونده نفتی اضافه کرد: 11 فقره ال‌سی از سوی من برای بانک مالزی و شرکت HK صادر شده است که اینها از نظر من برات است اما به‌اعتقاد نماینده دادستان ال‌سی به شمار می‌رود و کارشناس بانک مرکزی عنوان کرد ال‌سی با برات فرق می‌کند و معتقد است ال‌سی شرطی است اما برات شرطی نیست.

    وی اضافه کرد: متأسفانه چاره‌ای ندارم که در هر جلسه در ابتدای دفاعیات برخی توضیحات را ارائه دهم تا شائبه‌ای ایجاد نشود. دلیل علنی شدن دادگاه درخواست من و وکیلم بود که هم از شما و هم از رئیس قوه قضائیه درخواست کردیم دادگاه به‌صورت علنی برگزار شود تا همه ببینند و قضاوت کنند و هر قضاوتی دارند بگویند و من ناراحت نمی‌شوم.

    زنجانی ادامه داد: متأسفانه چون حساسیت‌ها زیاد شده هر حرکتی که انجام می‌دهم باعث یک‌سری برداشت‌هایی می‌شود، از جمله ماجرای پوشه‌ای که حاوی برخی دفاعیات قابل قرائت و غیرقابل قرائت بود.

    متهم پرونده نفتی اضافه کرد: ما هیچ موضوع مخفی از دادگاه نداریم اما چون یک‌سری مدارک مربوط به مسائل خودم و مصوبات بانکم که تحریم شده است، بود و شامل مسائل محرمانه‌ای است که نیاز به قرائت در دادگاه ندارد، آنها را دسته‌بندی کردم و اگر نیاز باشد مستندات را ارائه می‌کنم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو