عصر بازار

رییس اتحادیه طلا:

سکه ۹۰۸ هزار تومان شد؛ تاپایان هفته قیمت‌ها تغییر نمی‌کند

عصر اعتبار- کشتی آرای: در دو هفته گذشته به دلیل رکود در بازار و کاهش خط معاملات در ماه محرم تقاضا در بازار کاهش یافت.

سکه ۹۰۸ هزار تومان شد؛ تاپایان هفته قیمت‌ها تغییر نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم، محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با آخرین روند تغییرات بازار سکه و طلا بیان داشت: در چند هفته اخیر قیمت جهانی طلا با توجه به این که شاخص‌های بازارهای مالی آمریکا، مثبت بوده و نرخ بهره در آمریکا افزایش پیدا کرده است لذا ارزش دلار تقویت شده است.

    وی ادامه داد: همین بالا رفتن ارزش دلار باعث شد تا در هفته گذشته 53 دلار قیمت هر اونس کاهش یابد یعنی روند دلار در قیمت‌های جهانی رو به کاهش گذاشته است. در ایران نیز در دو هفته گذشته به دلیل این که در ماه محرم قرار داشتیم و بازار اصلی نیز تعطیل بود و خط معاملات به شدت کاهش پیدا کرده بود و از طرفی به دلیل رکود حاکم در بازار تقاضا به شدت پایین آمد و این کاهش تقاضا و کاهش قیمت جهانی باعث شد تا قیمت سکه و طلا نیز کاهش پیدا کند.

    وی افزود: قیمت سکه از 937 هزار تومان به 908 هزار تومان کاهش داشت، قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز از 98 هزار تومان تا 92 هزار و 500 تومان کاهش یافته است. کاهش قیمت طلا و سکه نیز انگیزه خرید را در مردم کاهش می‌دهد و این خودش از عوامل رکود و کاهش قیمت‌ها است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه به «نسیم» گفت: در چند روز آینده به نظر می آید که قیمت طلا و سکه تغییر نداشته و تا پنج شنبه این قیمت ثابت مانده و تغییر نکند.
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی