عصر بازار

پیش‌بینی مجلسی‌ها از نرخ دلار تا پایان امسال

عصر اعتبار- برخی از نمایندگان مجلس ارزیابی خود را نسبت به نرخ دلار تا پایان سال بیان و برخی دیگر از عوامل تاثیر گذار در تعیین نرخ دلار اظهار نظر کردند.

پیش‌بینی مجلسی‌ها از نرخ دلار تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، برخی از نمایندگان مجلس ارزیابی خود را نسبت به نرخ دلار تا پایان سال بیان و برخی دیگر از عوامل تاثیر گذار در تعیین نرخ دلار اظهار نظر کردند. عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص پیش‌بینی خود از نرخ دلار تا پایان سال جاری به اقتصادنیوز می‌گوید: به اعتقاد بنده نرخ دلار کاهش پیدا نمی‌کند و از طرفی افزایش آن نیز بعید است و به عقیده بنده در نرخ دلار همان سه هزار و 100 تومان خواهد ماند.

    او خاطر نشان می‌‌کند: کاهش نرخ دلار در صورتی انجام می‌شود که دولت دلار را به بخش خصوصی تزریق کند که محال است این کار را انجام دهد. از طرفی دلار در انحصار است و دولت برنامه‌ای برای افزایش نرخ دلار ندارد.

    یوسفیان‌ملا تصریح می‌کند: دولت برای بخش درمان و معالجات نیز برنامه‌ای ندارد و به اعتقاد بنده با توجه به افزایش تولید و دلار در داخل کشور نرخ دلار در همین حد سه هزار و 100 تومان خواهد ماند.

    در این میان غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم به اقتصادنیوز می‌گوید: قطعا اگر ما بتوانیم صادرات را افزایش بدهیم و دلار را در داخل کشور بیشتر تزریق کنیم نرخ دلار به شدت کاهش پیدا می‌کند و از طرفی رکود اقتصادی کشور نیز کاهش پیدا می‌کند.

    او ادامه می‌دهد: عواملی که در کاهش و افزایش نرخ دلار اثرگذار است افزایش واردات و رکود اقتصادی است که باعث می‌شود دلار افزایش پیدا کند.

    همچنین ناصر موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره می‌گوید: پیش‌بینی‌هایی که درارتباط با نرخ دلار از قبل شده نشان می‌دهد که نرخ دلار تا بالای چهار هزار تومان نیز افزایش پیدا می‌کند اما با توجه به توافقی که صورت گرفت که البته هنوز رسمی انجام نشده‌است افزایش جزئی سه هزار و 700 تومان را پیش‌بینی می‌کنیم اما اینکه بالای چهار هزار تومان برود بعید به نظر است.

    محمد‌علی مددی، دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به اقتصادنیوز می‌گوید: نرخ دلار با سیاست دولت فرق می‌کند، در حال حاضر سیاست دولت این است که با توجه به شرایط موجود و سرمایه‌گذاری‌هایی که قبل از برجام با تولیدکنندگان و واردکنندگان و صادر کنندگان داشته همین نرخ سه هزار و 100 تومان باقی بماند. دولت می‌خواهد در سال 94 با همین نرخ بازار را حفظ کند.

    مددی در پایان سخنانش بیان می‌کند: پس از برجام باید نرخ دلار پایین می‌آمد اما دولت با سیاست‌هایی که دارد می گوید اگر نرخ دلار کاهش پیدا کند تمام تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان ضرر می کنند، به همین دلیل نرخ دلار را ثابت نگه داشته است. به عقیده بنده تا پایان سال این نرخ دلار ثابت خواهد ماند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو