عصر بازار

توضیح درباره آخرین وضعیت صدور ضمانتنامه بانکی

زنجانی: تحریم هستم؛ برای استفاده از وجوه باید از اتحادیه اروپا اجازه بگیرم

عصر اعتبار- متهم پرونده نفتی آخرین وضعیت صدور ضمانتنامه بانکی به ذینفعی شرکت HK که یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت ملی نفت ایران است را توضیح داد.

زنجانی: تحریم هستم؛ برای استفاده از وجوه باید از اتحادیه اروپا اجازه بگیرم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بابک زنجانی در قرائت ادامه دفاعیاتش در ششمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی درباره آخرین وضعیت صدور ضمانت‌نامه بانکی اظهار کرد: اعلام کرده بودم که حاضر هستم یک هزار و 968 میلیون یورو ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط به ذینفعی شرکت HK صادر کنم. صدور ضمانتنامه کار راحتی نیست ضمن اینکه من هیچ مدرکی ندارم و از طرف دیگر می‌خواهم ضمانتنامه‌‌ای برای یک شرکت تحریم شده صادر کنم.

    متهم پرونده نفتی افزود: با این وجود دوستانم قول دادند که این کار انجام می‌شود و اعلام کردند 2 امضا ا 4 امضای ضمانتنامه گرفته شده و فقط 2 امضا باقی مانده که تا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته قرار بود این امضاها نیز گرفته شود.

    زنجانی با اشاره به مصوبه اتحادیه اروپا در خصوص تحریم خود و شرکت‌هایش از جمله بانک FIIB، بانک نفت، شرکت SCT و شرکت سورینت در دوبی اظهار کرد: در این تحریم‌ها یک بندی وجود دارد که طبق آن تمام مجموعه‌های من بلوکه شده است و اتحادیه اروپا نامه‌ای به بانک FIIB ارسال و اعلام کرده اگر بخواهم از وجوه خود استفاده کنم باید طبق قانون از اتحادیه اروپا اجازه بگیرم.

    وی ادامه داد: براین اساس دو امضا از امضای ضمانتنامه گرفته شد اما دو نفر دیگر ایراد گرفتند که این پول، پول تحریمی است و ما داریم ضمانتنامه‌ای صادر می‌کنیم که شرکت ذینفع هر موقع اقدام کند می‌تواند وجه ضمانتنامه را دریافت کند. براین اساس بانکی که قصد داشت ضمانتنامه را صادر کند از اتحادیه اروپا استعلام گرفت و گفتند بعد از برداشته شدن تحریم‌ها وجه ضمانتنامه قابل وصول باشد.

    متهم پرونده نفتی اضافه کرد:‌متاسفانه اینها با اطلاعاتی که از ایران به دست آوردند، کارمزد ضمانتنامه که یک یا نهایتا دو درصد است، 6 درصد حساب کردند که 6 درصد 2 میلیارد یورو، 120 یورو می‌شود و من نیز چنین پولی نداشتم.

    زنجانی ادامه داد: قرار شد ضماتنامه به نام یک مجموعه بزرگ دیگری صادر شود که کار آن در حال انجام است و در آینده تقدیم می‌کنم.

    وی توضیح داد: اگر قرار باشد کار سیاسی صورت گیرد و شرکت نفت به من  کمک نکند من نیز تلاشی انجام نمی‌دهم اما اگر می‌خواهند کاری را انجام دهیم، اینکه بگویند شماره حساب دادیم، پول نریختند یا ضماتنامه هنوز صادر نشده است، درست نیست.

    متهم پرونده نفتی افزود: معاون وزیر نفت اخیرا اعلام کرده اگر زنجانی می‌خواهد پول بریزد برود شماره حساب قوه قضائیه را بگیرد. مگر قوه قضائیه شماره حساب ارزی در اروپا دارد؟ قوه قضائیه نیز باید از بانک مرکزی شماره حساب بگیرد. متاسفانه دوستانه قصد همکاری ندارند و روی هوا نمی‌شود کاری انجام داد و فقط مصاحبه کرد.

    زنجانی ادامه داد: کسی که با هزاران میلیارد تومان سروکار دارد، عقلش هم به اندازه هزاران میلیارد کار می‌کند. اگر من بخواهم دعوا را شروع کنم مطمئن باشید که شما نسبت به من برنده نخواهید شد زیرا شما اختیارات محدودی دارید اما من شخص هستم و همین الان فکر می‌کنم و همین الان انجام می‌دهم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو