عصر بازار

اشتغال زایی ۵۰۰۰ نفری با ۱۳ میلیارد تومان

عصر اعتبار- بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با سرمایه‌گذاری در چهار طرح صنعتی و اقتصادی در مناطق محروم استان زنجان برای نزدیک به پنج هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

اشتغال زایی ۵۰۰۰ نفری با ۱۳ میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از برکت، این بنیاد اجتماعی و اقتصادی مجموعاً 137 میلیارد و 807 میلیون ریال در این طرح‌ها مشارکت مالی کرد تا از کارآفرینان محلی حمایت کند.
    تاکنون این بنیاد در اقصی نقاط محروم کشور در هر دو حوزه‌ی کارآفرینی فردی و جمعی سعی کرده  با تشکیل شرکت با افراد حقیقی یا شخصیت‌های حقوقی، برای راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی، اقدام کند و در این مسیر به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته است.

    این چهار طرح در زمینه‌ی تولید شمش روی، کود شیمیایی، کنسانتره روی و سرب و نان سنتی و صنعتی است.طرح‌های یاد شده در مناطق محروم سعیدآباد و ایلجاق از توابع ایجرود، اژدها تور و یوسف‌آباد تأسیس شده و بنیاد برکت تاکنون از همه طرح‌های مذکور خروج کرده است.خط مشی بنیاد برکت این است که پس از پایان پروژه و آغاز بهره‌برداری و رسیدن به وضعیت پایدار، ظرف مدت 3 تا 5 سال اقدام به فروش تدریجی سهام خود به سهام‌داران شریک براساس توافق حاصله به‌طور نقدی یا اقساطی می‌کند.

    این شیوه برای بنیاد برکت فرصتی فراهم می‌آورد تا در دیگر طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی این مناطق سرمایه‌گذاری کند و به ایجاد اشتغال برای مردم محلی کمک نماید.شمار طرح‌هایی که تاکنون با سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در سطح کشور تأسیس شده یا در آستانه‌ی راه‌اندازی است، به 215 طرح رسیده است.

    حجم کل سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در این‌گونه طرح‌های اقتصادی و صنعتی مشارکتی  به 32590 میلیارد ریال می‌رسد. ظرفیت ایجاد اشتغال در طرح‌های اقتصادی که با مشارکت بنیاد برکت در مناطق محروم کشور تأسیس می‌شود به مرز 139 هزار نفر می‌رسد.

    بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که در آذر سال 86 تأسیس شد، تاکنون در حوزه‌ی کارآفرینی فردی و جمعی با تشکیل شرکت با افراد حقیقی یا حقوقی و برای راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور، تلاش گسترده‌ای داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو