عصر بازار

مطالبات معوق واقعی بانک‌ها ۲۱۰ هزار میلیارد تومان شد

عصر اعتبار- خبرهای دریافتی از سیستم بانکی کشور نشان می دهد، مطالبات معوق واقعی بانک‌ها به بیش از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

مطالبات معوق واقعی بانک‌ها ۲۱۰ هزار میلیارد تومان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی مسئولان دولت آمار رسمی مطالبات معوق بانک‌ها را بین 90 تا 100 هزار میلیارد تومان اعلام می کنند که خبرهای جدید دریافتی از سیستم بانکی حاکی است، مطالبات معوق واقعی بانک‌ها به مرز 210 هزار میلیارد تومان رسیده است.

    بنابراین گزارش، از این رقم، حدود 100 هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانک‌ها از بخش خصوصی و مردم است و علاوه بر این مطالبات معوق بانک‌ها از بخش دولتی نیز به حدود 110 هزار میلیارد تومان نزدیک شده است.

    سال گذشته علی طیب نیا وزیر اقتصاد در کمیسیون تلفیق مجلس مطالبات معوق بانک‌ها را 150 هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود که واکنش‌های زیادی را درپی داشت و در نهایت وزارت اقتصاد اطلاعیه داد، مبلغ 150 هزار میلیارد تومانی مطالبات معوق بانکی نقل شده از سخنان وزیر اقتصاد شامل مجموع مطالبات استمهال شده از طرق قانونی است که مطالبات معوق استمهال شده نیز به دلیل عدم پرداخت، دوباره به حساب مطالبات معوق بازمی‌گردد.

    این در حالی است که حیدر مستخدمین حسینی -معاون سابق حقوقی بانک مرکزی- نیز با این توضیح که مطالبات معوق و وصول آن ثابت نمی ماند و حتی می تواند روزانه تغییر کند به صراحت عنوان کرد که رقم بدهی های معوق حداقل 100 هزار میلیارد تومان است، اما در واقعیت رقم بدهی هایی که اصل آن به بانک ها پرداخت نشده تا حدود 200 هزار میلیارد تومان قابل تخمین خواهد بود به گونه ای که بدهکاران نزدیک به 50 درصد را استمهال کرده و 50 درصد مابقی را حتی استمهال هم نکرده‌اند و باقی مانده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی