عصر بازار

تحویل خودرو در ۱۶ روز

آخرین خبر از وام خودرو و کالا

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: درنخستین روز نام نویسی برای استفاده از تسهیلات خرید خودرو ۱۲ هزار مورد در کشور ثبت شد.

آخرین خبر از وام خودرو و کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مجتبی خسرو تاج در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار کرد: حضور شبکه بانکی وبانک مرکزی در ارائه تسهیلات  به مشتریان در حقیقت پاسخگویی به بخش خصوصی و بنگاه های تولیدی بود.

    وی ادامه داد: ترویج مصرف کالاهای ایرانی از جمله سیاست های اقتصاد مقاومتی است و ارائه تسهیلات  هم باید به همین سمت سوق داده شود.

    وی با اشاره به فعالیت 1300 نمایندگی فروش ایران خودرو وسایپا در کشور افزود: در حالیکه پیش تر این نمایندگیها روزانه 1500 تا 3000 خودرو را  به فروش می رساندند  ثبت  نام 12 هزار نفر برای خرید خودرو در یک روز حد نصاب بسیار خوبی است.

    خسروتاج با بیان اینکه  نگاه  بانک مرکزی  ارائه تسهیلات خرید خودرو با بازپرداخت تا هفت سال بود افزود: درنخستین روز خودروسازان تسهیلات با بازپرداخت 4 ساله را ثبت نام کردند.

    قائم مقام وزیر صنعت افزود: اگر چه دست خودروساز باز است که بازپرداخت تسهیلات را تا هفت سال بپذیرند اما مردم منافع خود را در بازپرداخت  4 ساله  باسود 16 درصددیدند و ثبت نام کردند.

    وی با اشاره به اینکه از 26 خودروی اعلام شده در قالب این طرح ، 18 خودرو درسایپا وایران خودرو تولیدمیشوند افزود: اینها 95 درصد خودروهای تولیدداخل است و 8 خودروسازدیگر تنها 5درصد تولید کشور را در اختیار دارند.

    خسروتاج با اشاره به اینکه تا 90 درصد قطعات خودروهای تولیدی  سایپا وایران خودرو در داخل تولیدمیشود افزود: 8 خودروسازدیگر موظفند هر ساله نسبت به ایرانی کردن خودروها  و تولید  15 تا 20 درصدقطعات در داخل اقدام کنند واگر چنین نشود ثبت سفارش و ورود خودروهای آنها در کشور با مشکل مواجه  خواهد شد.

    قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به اینکه سند خودروهایی که با استفاده از این نوع تسهیلات  خریداری می شود در رهن خودروسازان خواهد بود  ونقل و انتقال آن امکان پذیر نیست افزود: خودرو سازان همچنان موظفند در ثبت نام متقاضیان چک وسفته را از آنان بپذیرند.

    خسرو تاج در بخش دیگری از این برنامه درموردکارت های اعتباری خرید  کالا گفت: کارت های فرهنگیان و افراد مشمول صندوق های بازنشستگی از هفته آینده صادر و توزیع می شود.

    وی گفت: پس از ثبت نام واعطای کارت های کارکنان و حقوق بگیران این کارت های اعتباری برای صاحبان  مشاغل آزاد و دانشجویان نیز صادر و توزیع می شود.

    معاون وزیر صنعت با بیان اینکه تا کنون 5 هزار کد کالا در شبکه خرید کالاهای کارتهای اعتباری وارد شده است تصریح کرد: این اعتبارات برای خرید کالاهای داخلی است و پول آن مستقیم به حساب تولید کنندگان می رود.

    مدیر ارتباطات ایران خودرو هم در ارتباط  تلفنی با این برنامه  با اشاره به اینکه زمان تحویل خودروها در  16 روزه است گفت : با احتساب تولید 2000 دستگاه در روز همیشه 32 هزار دستگاه خودروی  تولیدی  ایران خودرو در پارکینگ ها وجود دارد.

    علی مصریان با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم در نخستین روز  از ثبت نام افزود : تا آخرین ساعات امشب نمایندگی های فروش ایران خودرو از 11 هزار متقاضی خرید خودرو  نام نویسی کردند.

    وی با بیان اینکه براساس نوع خودروهای انتخابی  تحویل خودروها  15 تا 30 روزه خواهد بود افزود: برنامه مدونی برای افزایش تولید خودرو در نظر گرفته شده است که با افزایش فروش افزایش تولید در ایران خودرو را  خواهیم  داشت.

    مدیر ارتباطات ایران خودرو افزود: در صورت تاخیر در تحویل خودروهای خریداری به خریداران  سود مشارکت پرداخت خواهد شد.

    مدیر بازاریابی و فروش سایپا هم در ارتباط تلفنی با این برنامه  استقبال مردم را در نخستین روز از ثبت نام  را بسیار بالاتر از تصور  اعلام کرد و افزود: این استقبال بی سابقه باعث ایجاد اخلال در نخستین ساعات ثبت نام در سایت  خرید گروه سایپا بود.

    رضا تقوی تولید  گروه سایپا را ماهانه 50 هزار وسالانه  600 هزار دستگاه اعلام کرد وافزود : با در نظر گرفتن  تولید روزانه 2000  تا 2500 دستگاه خودرو  در سایپا  ، 20 تا 25 هزار خودرو به صورت گردشی در پارکینگ های ما وجود دارد.

    وی با اشاره به نام نویسی از مشتریان برای خرید 6700 دستگاه خودرو در نخستین روز استفاده از تسهیلات جدید افزود: 70 درصد این درخواست ها در شرکت سایپا بود.

    مدیر بازاریابی و فروش گروه سایپا پراید 131 صندوقدار را دارای بیشترین استقبال مشتریان دانست و گفت: روزانه  1500 تا 1700 دستگاه خودرو از این نوع تولیدمی شود و هیچ مشکلی برای تولید  و عرضه آن نداریم.

    تقوی اضافه کرد: تحویل خودروها به مشتریان در ماه اول به صورت تحویل فوری است و تحویل دیگر موارد ثبت نامی هم حداکثر 30 روزه خواهد بود.

    وی افزود: در زمینه عرضه تولیدات خودروی  ال 90 هم شرکت سایپا ابتدا تعهدات گذشته و بعد ثبت نام های جدید را انجام می دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی