عصر بازار

مدیرعامل تامین اجتماعی خبر داد؛

بازگشت ۷ هزار میلیارد تومان از دارایی های تامین اجتماعی

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، اظهارداشت: دولت یازدهم ۷ هزار میلیارد تومان از دارایی های سازمان تأمین اجتماعی را تعیین تکلیف و به این سازمان برگرداند.

بازگشت ۷ هزار میلیارد تومان از دارایی های تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، دکتر سید تقی نوربخش در نشست معرفی توانمندی های اقتصادی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در جمع سفرا و روسای نمایندگی های  ایران در خارج از کشور، با بیان اینکه ارزش ریالی پروژه های نیمه تمام و در حال احداث این سازمان 60 هزار میلیارد تومان است، گفت: امکان تامین منابع لازم برای این پروژه ها در داخل کشور مشکل است و باید از تکنولوژی و منابع خارجی استفاده کرد.

    وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد اجتماعی و اقتصادی است که مطابق با منشور بین المللی سازمان جهانی کار فعالیت می کند.

    وی اظهار داشت: کارکرد سازمان تأمین اجتماعی منحصر به پرداخت مستمری  و ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان نیست، بلکه  علاوه بر عرضه این دو خدمت به طور همزمان، ارائه گر 18 مزیت دیگر مانند بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و...، است.

    نوربخش به تاریخچه شکل گیری سازمان های بیمه گر در ایران پرداخت و گفت: فعالیت سازمان های بیمه گر اجتماعی در کشور به سال 1310 و به صندوق کارگران راه آهن برمی گردد و در سال 1326 قانون بنگاههای رفاه اجتماعی تصویب شد.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در سال 1331 مبنای تأمین اجتماعی فعلی پایه ریزی شد، اظهارداشت: قانون تأمین اجتماعی که مبنای فعالیت این سازمان در حال حاضر است، در سال 1354 تصویب شد.

    نوربخش با اشاره به برخورداری 58 دهم درصد از جمعیت کشور از خدمات تأمین اجتماعی گفت: 13 میلیون بیمه شده اصلی که شامل 9میلیون کارگر و 4 میلیون مشاغل آزاد و سایر اقشار هستند، با احتساب خانواده هایشان 34 میلیون بیمه شده را تشکیل می دهند.

    وی با بیان اینکه 5 میلیون مستمری بگیر نیز تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، افزود: مجموع بیمه شدگان و مستمری بگیران، جمعیت 40 میلیون نفری تحت پوشش این سازمان در کل کشور را تشکیل می دهند.

    نوربخش سازمان تأمین اجتماعی را از کاملترین سازمان های بیمه ای در دنیا عنوان کرد که بیش از 8 نوع خدمت ارائه می کند.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به معرفی بخش درمان این سازمان پرداخت و گفت: 73بیمارستان، 7دی کلینیک، 77پلی کلینیک و202درمانگاه به عنوان مراکز درمانی ملکی به بیمه شدگان و بازنشستگان خدمات درمانی رایگان ارائه می کنند.

    وی تصریح کرد: منابع سازمان تأمین اجتماعی از طریق دریافت حق بیمه، سود حاصل از سرمایه گذاری ها  و تعهدات دولت در قبال این سازمان تأمین می شود.

    نوربخش  افزود: تعهدات دولت در برابر سازمان تأمین اجتماعی ناشی از خرید خدمتی است که دولت از این سازمان انجام می دهد و دولت نقش تأمین کننده منابع مالی برای این سازمان ندارد.

    وی بودجه سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری را 94 هزار و 800 میلیارد تومان اعلام کرد  که معادل 40درصد بودجه کل کشور است  که بدون اتکا به دولت تأمین می شود.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال جاری فشارهای تحریمی اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داد و به رغم تمامی مشکلات، کارکنان سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بسیجیان خط مقدم جنگ تمام عیار برای تجهیز منابع و ارائه خدمات به بیمه شدگان تلاش می کنند.

    وی افزود: در 7 ماه منتهی به مهر ماه سال جاری، ماهانه 3700 میلیارد تومان برای ارائه خدمات در سازمان تأمین اجتماعی هزینه می شود.

    نوربخش گفت: ایران جزو هیئت رئیسه اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی است و از سال 1340 به عضویت آن در آمده است.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: بانک رفاه کارگران با سرمایه اولیه 4 هزار میلیارد تومان، شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران یک هزار میلیارد تومان، املاک و مستغلات این سازمان با ارزش 1500 میلیارد تومان از نمونه توانمندی های سازمان تأمین اجتماعی در حوزه  های اقتصادی است.

    وی گفت: دولت تدبیر و امید 7 هزار میلیارد تومان از دارایی های سازمان تأمین اجتماعی را تعیین تکلیف و به این سازمان برگرداند.

    نوربخش افزود: هلدینگ های سازمان تأمین اجتماعی در حوزه های پتروشیمی، دارویی، معادن، سیمان، نفت، بانک، حمل و نقل و گردشگری فعالیت می کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی