عصر بازار

پرداخت ۱۱۰ هزار فقره وام

اختصاص ۲ هزار میلیارد به بافت فرسوده

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال در بسته خروج از رکود به بافت فرسوده، گفت: بسته های تشویقی برای ساکنان بافت های فرسوده در نظرگرفته شده است.

اختصاص ۲ هزار میلیارد به بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدسعید ایزدی با اشاره به ارایه تسهیلات در بخش بافت‌های فرسوده شهری، گفت: دولت تعیین کرده که در این بخش سالانه به 300 هزار واحد تسهیلات پرداخت شود و مابه التفاوت سود این تسهیلات را هم دولت بپردازد.

    وی با بیان اینکه در بسته خروج از رکود مبلغ 2 هزار میلیارد ریالی برای مابه التفاوت نرخ سود وام‌های نوسازی در نظرگرفته شده است، افزود: ما با سازمان مدیریت و برنامه ریزی موافقتنامه ای داریم که این مبلغ به وزارت راه داده شود و وزارت راه از طریق بانک عامل یعنی بانک مسکن به بانک‌هایی که تسهیلات را می پردازند، این مبلغ را پرداخت کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه دولت تنهای موضوعی که برای مسکن در بسته خروج از رکود در نظرگرفته، مربوط به بافت‌های فرسوده شهری است، اظهار داشت: این 2 هزار میلیارد ریال به طور متوسط مابه التفاوت نرخ سود 55 هزار تسهیلات را شامل می شود.

    ایزدی با بیان اینکه به طور قطع اگر اینها به شهرهای کوچکتر اختصاص دهیم، این رقم افزایش پیدا می کند، گفت: با رقم 50 هزار فقره تسهیلاتی که تاکنون بانک‌ها با پرداخت آن موافقت کرده اند، این رقم تا پایان سال به 110 هزار فقره تسهیلات می‌رسد که به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه خوشبختانه وزارت راه در حال تهیه بسته های تشویقی هستند تا مردم را به نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری تشویق کند، افزود: این بسته ها شامل تراکم‌های تشویقی و بسته هایی است که در کنار تسهیلات مردم را به نوسازی تشویق می کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی