عصر بازار

رئیس اتحادیه طلاوجواهر:

دلار سکه را ۸هزار تومان گران کرد

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور دلایل افزایش قیمت سکه را نوسانات نرخ دلار دانست و گفت: امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۸هزار تومان افزایش، ۹۱۸هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

دلار سکه را ۸هزار تومان گران کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،محمد کشتی آرای با اشاره به اینکه امروز قیمت جهانی طلا نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است، اظهار داشت: قیمت جهانی طلا امروز در بازارهای جهانی 1092 دلار و 2 سنت تعیین شده است.

    وی با بیان اینکه افزایش امروز قیمت سکه ارتباطی با قیمت جهانی طلا ندارد، افزود: به نظر می رسد نوسانات نرخ دلار باعث شده تا قیمت انواع سکه هم افزایش پیدا کند.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشوری تصریح کرد: امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 8 هزار تومان افزایش 918 هزار و 500 تومان قیمت‌گذاری شده است، هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم هم با قیمت 918 هزار تومان، ربع سکه 250 هزار تومان، نیم سکه 463 هزار تومان و سکه یک گرمی 167 هزار تومان مورد مبادله قرار گرفت.

    کشتی آرایی اضافه کرد: هر گرم طلای 18 عیار هم امروز 94 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

    * دلار 3565 تومان شد

    دبیر کل کانون صرافان ایرانیان با اشاره به ثابت بودن نرخ ارز نسبت به عصر دیروز گفت :‌ دلار از صبح امروز تاکنون با قیمت های 3555 و 3565 تومان خرید و فروش می شود.

    عبدالامیر بیت لفطه افزود : یورو نیز در بازار تهران با قیمت 3848 تومان خریداری و با قیمت 3864 تومان فروخته می شود.

    دبیر کل کانون صرافان ایرانیان گفت : قیمت خرید پوند انگلیس نیز در بازار تهران 5345 تومان و قیمت فروش نیز 5375 تومان است.
    بیت لفطه ادامه داد : درهم امارات نیز با قیمت خرید 968 و قیمت فروش 973 تومان معامله می شود.
    دبیر کل کانون صرافان ایرانیان گفت : لیتر ترکیه نیز 1228 تومان خریداری می شود و 1242 تومان فروخته می شود.
    این فعال بازار ارز با اشاره به اینکه روند عرضه و تقاضا در نوسان این روزهای بازار ارز موثر بوده است ،گفت : قطعا روند تسهیلات دهی بانک ها که سبب افزایش نقدینگی می شود در افزایش تقاضا در بازار ارز تاثیر داشته است و می تواند به بازار شوک وارد کند.
    یک کارشناس اقتصادی نیز درباره نوسان نرخ در بازار ارز گفت : از ابتدای هفته با اجرای بسته رونق اقتصادی و افزایش تسهیلات دهی بانک ها تقاضا در بازار ارز افزایش یافته است و با ثابت ماندن عرضه ، نرخ ها افزایش یافته است .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی