عصر بازار

درخواست سازمان‌ها هنوز به بانک‌ها نرسیده است

طرح فروش اعتباری کالا در مرحله مقدمات

عصر اعتبار- در شرایطی که طرح خرید خودرو به سرعت در حال اجرایی شدن است و تا ساعاتی پیش حدود ۱۲ هزار تقاضا به ثبت رسیده، طرح کارت اعتباری در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز اطلاعات کارمندان دستگاه‌ها و ادارات برای دریافت کارت اعتباری به بانک‌ها ارائه نشده است.

طرح فروش اعتباری کالا در مرحله مقدمات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، دومین روز اجرای طرح خروج از رکود سپری می‌شود و به گفته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بخش خودرو تاکنون 12 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

    اما طرح کارت اعتباری در مراحل اولیه قرار دارد به طوری هنوز که درخواستی از سوی دستگاه‌ها به شبکه بانکی ارائه نشده است.

    به گفته یکی مقام آگاه بانکی، در طرح کارت اعتباری قرار است بانک‌های عامل هر یک پشتیبانی کننده از چند صنعت شوند اما هنوز این تفکیک‌ها توسط بانک مرکزی انجام نشده است.

    وی ادامه داد: البته کارت‌های صادر شده تفاوت با یکدیگر ندارند و تنها فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های فروش کالاهای صنعتی تولید داخل متفاوت هستند که در سامانه‌های طراحی شده شناسه مشخص خواهند داشت.

    به گفته وی بانک‌ها زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح را فراهم کرده‌اند، اما در ابتدا باید دستگاه‌ها درخواست و اطلاعات کارمندان خود را تکمیل کرده و به بانک‌ها ارائه دهند، ولی هنوز این درخواست‌ها به دست بانک‌ها نرسیده است.

    به گزارش فارس، ناصر حکیمی معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی در نشست خبری دیروز گفت: بانک‌ها براساس درخواست‌ها کارت را صادر کرده و از طریق شعب توزیع می‌کنند و این فرد متقاضی فقط یک‌بار به شعبه مراجعه کرده و بعد از انعقاد قرارداد، کارت خود را دریافت خواهد کرد.

    معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی با اشاره به فعال شدن کارت به محض دریافت کرد: بعد از صدور کارت، مشتری می‌تواند با اعتبار کارت در مدت یک سال نسبت به خرید کالا اقدام کند. اعتبار کارت قابل تمدید است، اما فعلاً دوره یکساله برای آن درنظر گرفته شده است.

    وی با اشاره به فرایند بازپرداخت اقساط در قالب طرح کارت اعتباری اظهار داشت: موقع خرید در قالب صورت‌حساب، رسید به فرد داده می‌شود و مشتری مبلغ تجمیعی را ماهانه پرداخت می‌کند. بازپرداخت می‌تواند به سه روش برداشت از حقوق، برداشت از حسابی که حقوق به آن واریز می‌شود و یا پرداخت براساس صورتحساب توسط مشتری باشد.

    حکیمی گفت: تسهیلات کارت اعتباری قابل گردش است و یک وام محسوب نمی‌شود، به عبارت دیگر، اگر فرد به عنوان مثال 10 میلیون تومان کارت اعتباری دریافت کرده باشد و همه آن را خرج کند، به هر میزانی که اقساط بازپرداخت می‌کند، کارت مجدداً شارژ می‌شود.

    وی تأکید کرد: تفاوت تسهیلات با کارت اعتباری این است که دارنده کارت تا زمان اتمام اعتبار کارت، مدام در فرایند خرید و بازپرداخت اقساط می‌تواند از کارت اعتباری خود استفاده کند.

    معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی با اشاره به دوره زمانی 18 ماهه برای پرداخت اقساط در طرح کارت اعتباری تصریح کرد: اعتبار همه کارت‌های اعتباری 10 میلیون تومان نیست، بلکه متناسب با توان بازپرداخت افراد، سقف اعتبار مشخص می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو