عصر بازار

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی خبر داد

ورود ۳ شرکت جدید به صنعت بیمه

عصر اعتبار- معاون بیمه مرکزی از ورود ۳ شرکت جدید به صنعت بیمه خبر داد و گفت: فعلا محدودیتی برای ورود شرکت‌های جدید بیمه به بازار وجود ندارد.

ورود ۳ شرکت جدید به صنعت بیمه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، رحیم مصدق- معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی- با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری از ورود 3 شرکت جدید به صنعت بیمه خبر داد و گفت: در حال حاضر 3 شرکت جدید در فرآیند ورود به صنعت بیمه هستند که در این میان یکی از شرکتهایی که زودتر وارد صنعت می‌شود، شرکت بیمه تجارت نو است که مجمع عمومی آن برگزار شده و در مرحله معرفی اعضای هیات مدیره به بیمه مرکزی است و بعد از معرفی اعضای هیات مدیره و مدیران فنی پروانه فعالیت دریافت می‌کند و می‌تواند به فعالیت بپردازد.

    وی ادامه داد: همچنین یک بیمه تخصصی در زمینه بیمه عمر تحت عنوان بیمه خاورمیانه نیز در حال ورود به صنعت بیمه است که این شرکت نیز کنترل‌های مربوط به رعایت مقررات مبارزه با پولشویی را انجام داده و به بیمه مرکزی منعکس شده است. لذا منتظر هستیم که مجمع بیمه مرکزی موافقت اصولی خود را با این شرکت صادر کند.

    معاون بیمه مرکزی اظهار کرد: شرکت سوم بیمه صبا است که موافقت مجمع بانک مرکزی در خصوص آن ابلاغ شده و این شرکت در مرحله پذیره‌نویسی قرار دارد.

    مصدق با بیان اینکه شرکت‌های دیگری هم هستند که تقاضای آن در شورای عالی بیمه مطرح شده است و در مراحل بررسی قرار دارند، در خصوص سیاست بیمه مرکزی برای افزایش تعداد شرکت‌های بیمه توضیح داد: سیاست بیمه مرکزی این است که اجازه دهد برای ایجاد رقابت،شرکت‌های بیمه جدید وارد شوند. لذا فعلا محدودیتی برای ورود شرکت‌های جدید نداریم و بر اساس معیارها و موازین تقاضاهای جدید را بررسی می‌کنیم.

    وی اظهار امیدواری کرد که با ورود شرکت‌های جدید شاهد فضای رقابتی در صنعت بیمه و افزایش کیفیت و خدمات این شرکت‌ها باشیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی