عصر بازار

وکیل شرکت HK:

بابک زنجانی هیچگاه راننده رئیس بانک مرکزی نبوده است

عصر اعتبار- وکیل شرکت HK گفت: برخلاف ادعای بابک زنجانی وی هیچگاه راننده رئیس بانک مرکزی نبوده و مسئولان این بانک وجوهی را در اختیار وی برای فروش در بازار ارز قرار ندادند.

بابک زنجانی هیچگاه راننده رئیس بانک مرکزی نبوده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، غلامرضا صادقی قهاره در هشتمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی اظهار کرد: آقای زنجانی در جلسات گذشته در ماهیت کیفرخواست دفاع خاصی نداشتند و بیشتر به حواشی و مسائل جانبی پرداخت که موثر در دفاع نیست و در دادگاه مسائل حاشیه‌ای بررسی نمی‌شود بلکه اصل کیفرخواست و دفاع در برابر آن مدنظر قرار دارد.

    وی ادامه داد: بحث ما در این پرونده وصول بیت‌المال است و هیچ طلبکاری حاضر نیست از مالی که دهها معارض دارد نگهداری کند.

    وکیل شرکت HK افزود: کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا به بهانه واهی منع غنی‌سازی برای ساخت سلاح اتمی ایران را مورد تحریم‌های ظالمانه قرار دادند تا اینکه سوم بهمن‌ماه سال 90 با تشدید تحریم‌ها شرکت نفت و شرکت‌های تابعه آن، بانک مرکزی و همچنین سایر بانک‌ها مشمول تحریم شدند، به طوری که حمل و نقل محموله‌های نفتی و مشتقات آن، بیمه حمل و نقل، فروش نفت در بازارهای جهانی، نقل و انتقالات پولی یا ارزی و همچنین عملیات بانکی با مشکل جدی مواجه شد.

    وی اضافه کرد: از طرف دیگر انباشت محموله‌های نفتی روی شناورها در آب‌های خلیج فارس، مقامات امنیتی را با توجه به تهدیدات نظامی آمریکا و همچنین احتمال بروز مخاطرات زیست‌محیطی نگران کرد به طوری که حتی این مسئله در جلسه شورای عالی امنیت ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    صادقی قهاره گفت: در این شرایط افرادی با سوءاستفاده از این فرصت به جای آنکه یار شاطر برای مردم باشند بار خاطر شدند و در این پرونده بابک زنجانی با کمک شرکای خود و همچنین ادعاهای واهی مبنی بر توانایی برای دور زدن تحریم‌ها خود را قهرمان نشان داد و مسئولان و مدیران شرکت نفت را با جعل اسناد و مدارک به امور غیرواقعی امیدوار کرد و 2 میلیارد از بیت‌المال را در زمانی که کشورهای مدعی حقوق بشر حتی از فروش دارو خودداری می‌کردند به یغما برد.

    وی با بیان اینکه زنجانی در جلسات گذشته و همچنین در سال‌های قبل خود را یکی از پاک‌ترین، دلسوزترین و مخلص‌ترین خدمتگذاران به نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده و همچنین خود را دارای شرایط مالی فوق‌العاده در داخل و خارج از کشور نشان داده، گفت: ر- م مدیر بازاریابی سورینت درباره بابک زنجانی می‌گوید که او را از سال 83 می‌شناسد، 2 عدد شناسنامه داشت به نام‌های بابک زنجانی و محمدبابک روغنی زنجانی و در آن زمان فقط شرکت آرایش سورینت در کیش را اداره می‌کرد.

    وکیل شرکت HK افزود: همچنین ن- ش درباره بابک زنجانی می‌گوید که بابک زنجانی در کوچه روبه‌روی مغازه من یک دستگاه آپارتمان اجاره کرده بود و در مغازه طلاسازی من مشغول بود. در زمان خدمت برای آموزشی به پادگان اردکان یزد اعزام شد و پس از آن به پادگان سپاه در عشرت‌آباد منتقل شد. هر روز او را با موتور به پادگان می‌بردم و بعدازظهرها نیز با موتور به مغازه برمی‌گشتیم.

    صادقی قهاره افزود: در خصوص اینکه بابک زنجانی برای بانک مرکزی ارز جابه‌جا می‌کرد یا خیر، ن- ش می‌گوید از آنجایی که خودم هر روز صبح او را به پادگان می‌بردم و بعدازظهرها نیز برمی‌گرداندم بعید به نظر می‌رسد ارزی را به صرافی‌ها بدهد چون در این صورت مطلع می‌شدم.

    وکیل شرکت HK در ادامه به گزارش مورخ 12 مهرماه 93 پلیس آگاهی فاتر در خصوص شخصیت بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: بابک زنجانی 5 شناسنامه داشت و صدور چک بلامحل در تاریخ 23 تیرماه سال 77، قبول چک مسروقه در تاریخ 22 فروردین سال 80 و جعل و استفاده از سند مجعول به تاریخ 12 دی‌ماه سال 80 از جملعه سوابق قبلی مجرمانه او به شمار می‌رود.

    وی در ادامه به گزارش سازمان اطلاعات سپاه در خصوص شخصیت حقوقی بابک زنجانی پرداخت و گفت: طبق گزارش سازمان اطلاعات سپاه بابک زنجانی فرد 40 ساله‌ای است که  شرکت واردات لوازم آرایشی در کیش را در سال 88 به ثبت رسانده و دارای سابقه قاچاق ارز از مرزهای غربی است و نامبرده در حدود 4 سال گذشته کمترین سرمایه را داشته و توانمندی‌های سال‌های اخیر وی با استفاده از رانت‌های ایجاد شده در وزارت نفت و بانک مرکزی به وجود آمده است.

    صادقی قهاره تاکید کرد: بابک زنجانی هرگز راننده مرحوم نوربخش نبوده و هرگز مسئولان بانک مرکزی چنین وجوهی را در اختیار وی قرار ندادند و اکثر شرکت‌های وی نیز با سرمایه اندک تاسیس شدند و به عنوان ابزار متقلبانه از آنها استفاده شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو