عصر بازار

تأثیر اقدامات بابک زنجانی در سودجویی‌های عربستان و قطر

عصر اعتبار- وکیل شرکت HK گفت: متاسفانه وقفه‌ای که در کار پیمانکاران در پاس جنوبی به واسطه پرداخت نشدن وجوه از سوی بانک زنجانی ایجاد شد ضرر بزرگی به جمهوری اسلامی ایران وارد کرد و تعطیلی کار ایران در منطقه پارس جنوبی فرصت مغتنمی برای عربستان و قطر بود.

تأثیر اقدامات بابک زنجانی در سودجویی‌های عربستان و قطر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، غلامرضا صادقی قهاره در ادامه شکایت شرکت HK از بابک زنجانی اظهار کرد: برخلاف اینکه متهم مدعی است انسان مومن، صالح پاک و مخلصی به نظام و حکم سابقه و تمکن مالی دارد، تمکن مورد اشاره این فرد همه از منابع مالی شرکت میگو و HK بوده که خرج بلندپروازی‌های خود کرده است.

    وی اضافه کرد: متاسفانه وقفه‌ای که در کار پیمانکاران در پاس جنوبی به واسطه پرداخت نشدن وجوه از سوی بانک زنجانی ایجاد شد ضرر بزرگی به جمهوری اسلامی ایران وارد کرد و تعطیلی کار ایران در منطقه پارس جنوبی فرصت مغتنمی برای عربستان و قطر بود در حالی که زنجانی خود را خدمتگذار به جمهوری اسلامی معرفی می‌کند.

    قهاره افزود: یکی از راههای متقلبانه زنجانی تمسک به تایید اشخاص ثالث است. بابک زنجانی برای جلب اعتماد شرکت نفت به گواهی اشخاص ثالث متوسل که وزیر وقت صنعت، وزیر وقت اقتصاد و رئیس وقت بانک مرکزی بودند که مصوبه‌ای را برای پرداخت وجوه مربوط به شرکت میکو نزد بانک FIIB امضا کردند.

    وی تاکید کرد: تایید این مقامات عالی خالی از هرگونه غرض و با حسن نیت برای کم کردن فشارها بوده اما متاسفانه بابک زنجانی از آن سواستفاده کرده است.

    وی اضافه کرد: اولین تشکیلاتی که برای شرکت ملی نفت برا ی جابه‌جایی پول اشاره بانک پوشالی FIIB بود. این بانک فاقد توانایی‌های لازم به استانداردهای یک بانک بود زیرا متهم سهام بانک مذکور در منطقه لابوان به مبلغ 4 میلیون دلار خریداری می‌کند و در حالی که کل سهام این بانک 4 میلیون دلار ارزش داشته در  اولین فرصت 20 میلیون یورو از شرکت HK دریافت می‌کند.

    وکیل شرکت HK ادامه داد: بانک FIIB اجازه تاسیس شعبه و فعالیت در خارج از لابوان را نداشته و نمی‌توانسته ال‌سی را تایید و تضمین کند و تمام فعالیت این بانک در دفتر تهران خلاصه می‌شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی