عصر بازار

(۷۶) Kish Invex ۲۰۱۵

صندوق های مخاطره آمیز طرحی برای جذب سرمایه گذاران است

عصر اعتبار- نائب رییس کانون نهاد های سرمایه گذاری گفت: صندوق های مخاطره آمیز طرحی برای جذب سرمایه گذاران است.

صندوق های مخاطره آمیز طرحی برای جذب سرمایه گذاران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»،علی اسلامی بیدگلی در پنل نقش صندوق های سرمایه گذاری کار آفرینی یا سرمایه گذاری مخاطره آمیز در توسعه اقتصاد پساتحریم بیان کرد : عمده سود های شرکت های ایرانی ناشی از قیمت نهاده های پایین یا تورم بوده است . اما در حال حاضر با فعالیت هایی که در کشور انجام شده تورم کنترل و قیمت پایین نهاده ها بالا رفته و به قیمت های جهانی نزدیک شده است . در این شرایط با توجه به حذف سود ناشی از قیمت پایین نهاده ها باید به سمت افزایش بهره وری حرکت کنیم و با توجه به اینکه نرخ رشد 8 درصدی اقتصاد هدف گذاری شده است، نیازمند ابزار سازی مناسبی هستیم . در همین راستا در کشور تعداد زیادی مراکز رشد و پارک های علم و فناوری ایجاد شده است.
    وی افزود : یکی از مشکلاتی که در شرکت های فعال در اقتصاد ایران وجود دارد مشکل ایجاد استراتژی خروج است .بنابراین باید روش هایی برای استراتژی خروج شرکت ها در نظر گرفته شود. همچنین در چند سال اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به ایجاد بورس ایده ،استراتژی خروج و تشکیل صندوق های مخاطره آمیز کرده است .
    صندوق های مخاطره آمیز در واقع طرح هایی هستند که به جذب سرمایه گذار کمک می کند  و منجر به رشد و شکوفایی کشور می شود .
    بیدگلی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد : انحلال شرکت ها در ایران دچار چالش ها بسیار زیادی است و فرآیند انحلال زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد . همچنین تاسیس شرکت ها نیز به همین شکل دارای فرآیند زمانی بلند مدتی است و اقدامات انجام شده برای کاهش زمان این فرایند ها و تطبیق آن با آنچه که در دنیا وجود دارد، در حال پیگیری است . در حال حاضر شرکت های بزرگ دنیا مانند اپل در روز حدود 10 شرکت تاسیس یا منحل می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی