عصر بازار

وظایف وخدمات جدید به کارگزاری‌های رسمی تأمین اجتماعی واگذارمی‌شود

عصر اعتبار- معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی درنظر دارد که کارها و وظایف جدیدی را به کارگزاری‌ها واگذار کند و امور حسابرسی دفاتر قانونی یکی از این وظایف است.

وظایف وخدمات جدید به کارگزاری‌های رسمی تأمین اجتماعی واگذارمی‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدحسن زدا در نشست تخصصی مسئولین کارگزاری‌های رسمی اظهار داشت: یکی از مشکلات فعلی سازمان تأمین اجتماعی تعداد بالای پرونده‌های در انتظار حسابرسی است و بهترین راهکار برای رفع این مشکل استفاده از ظرفیت کارگزاری‌ها است.

    زدا در این نشست با اشاره به گستره فعالیت و گردش مالی قابل توجه سازمان تأمین اجتماعی، گفت: هرماه برای هدفمند سازی یارانه‌ها 3200 میلیارد تومان از سوی دولت پرداخت می‌شود که این مبلغ با استفاده از تمامی منابع عمومی کشور بدست می‌آید اما سازمان تأمین اجتماعی بدون وابستگی به بودجه عمومی کشور ماهیانه 4200 میلیارد تومان برای ارائه خدمات هزینه می‌کند.

    وی با بیان اینکه در سال جاری تا کنون ماهیانه به طور متوسط 3500 میلیارد تومان حق بیمه دریافت شده است، افزود: این کار بزرگ با همکاری و تلاش بدنه نیروی انسانی متخصص و با تجربه انجام می‌شود و این ساختاری است که در طول سال‌های طولانی فعالیت سازمان شکل گرفته و جای افتخار دارد.

    زدا ادامه داد: بودجه سال جاری سازمان تأمین اجتماعی 59 هزار و 800 میلیارد تومان است که در مقایسه با بودجه کل کشور، معادل یک سوم بودجه کل کشور است.

    وی با اشاره به گستردگی فعالیت سازمان تأمین اجتماعی و محدودیت‌هایی که در رابطه با استخدام و گسترش شعب وجود دارد، گفت: سازمان چاره کار را در برون سپاری فعالیت‌ها و واگذاری برخی امور به بخش خصوصی دیده است.

    معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر استفاده از خدمات شبکه کارگزاری‌های رسمی این سازمان گفت: سازمان تأمین اجتماعی به سرعت به سوی مکانیزه شدن و برون سپاری حرکت می‌کند و امیدواریم از این طریق بتوانیم خدمات مناسب‌تری به جامعه هدف ارائه دهیم.

    زدا تأکید کرد: ما به گسترش فعالیت کارگزاری‌های رسمی اعتقاد داریم و معتقدیم که کارگزاری‌ها می‌توانند نسخه نجات بخش سازمان تأمین اجتماعی باشند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی