عصر بازار

در اولین گردهمایی هنر و توسعه

تقدیر از بانک‌پاسارگاد به‌دلیل مشارکت در تاسیس " گروه سرمایه‌گذاری فرهنگ و هنر "

عصر اعتبار- اولین گردهمایی هنر و توسعه، با هدف بررسی متقابل نقش اقتصاد، هنر و توسعه، در روز ۱۸ آبان ۱۳۹۴ برگزار شد. در این همایش که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی، فعالان اقتصادی، صاحبان سرمایه، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد، دو نشست تخصصی با عنوان‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور «مجید قاسمی» مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، «حجت‌الله ایوبی» رییس سازمان سینمایی، «کاظمی» مشاور وزیر ارشاد، « فرشته طایرپور» تهیه‌کننده سینمایی، «علی اصغر کاراندیش» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و «علی مرادخانی» معاون هنری وزارت فرهنگ و نشست تخصصی راهکارها و روش‌های تامین مالی با حضور «غلامرضا خلیل ارجمندی» مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، «رسول اف» مدیر عامل بانک‌آینده، «پدرام سلطانی» نایب رییس اتاق ایران و نماینده پارلمان بخش خصوصی، «غلامرضا عبده تبریزی» مشاور عالی وزیر مسکن و عضو شورای عالی بورس و اوراق و «علی فتحعلی» مدیر عامل بیمه آرمان، به عنوان مدیران و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

تقدیر از بانک‌پاسارگاد به‌دلیل مشارکت در تاسیس " گروه سرمایه‌گذاری فرهنگ و هنر "
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این گردهمایی از بانک‌پاسارگاد به‌دلیل مشارکت در تاسیس " گروه سرمایه‌گذاری فرهنگ و هنر " با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

    در بخشی از این لوح تقدیر آمده‌است: "بی‌تردید مشارکت ارزنده شما فعال اقتصادی کشور در تاسیس " گروه سرمایه‌گذاری فرهنگ و هنر" ضمن خلق ارزش‌افزوده اقتصادی، مناسب‌ترین اقدام در راه توسعه و حمایت از فرهنگ و هنر فاخر ایرانی خواهد بود."

    مدیرعامل بانک‌پاسارگاد: هم‌اکنون در حوزه هنر، باید به آینده بیندیشیم

    در این گردهمایی همچنین دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد با بیان لزوم حمایت از اقتصاد هنر، به برخی از اقدامات بانک‌پاسارگاد در این مسیر اشاره کرد و گفت: بانک‌پاسارگاد از سال 1388، موزه هنرهای تجسمی بانک‌پاسارگاد را تاسیس کرد و تاکنون بیش از 488 آفرینش هنری، از 143 هنرمند، را در این مجموعه جمع‌آوری کرده‌است. نقش ما در این راستا این بوده که برای آثار هنری، بازار و تقاضا ایجاد کنیم. وی ادامه داد: در بحث سینما، بانک‌پاسارگاد سرمایه‌گذار فیلم موفق "جدایی نادر از سیمین" است که توانست در جایزه اسکار، به عنوان یک افتخار ملی، خودنمایی کند و توانمندی‌های هنر ایران را به نمایش بگذارد. علاوه بر این، این بانک سرمایه‌گذار چندین فیلم موفق دیگر بوده‌است. دکتر قاسمی خاطرنشان کرد: کتاب ارزشمند و گرانقدر شاهنامه شاه‌طهماسب را که با حضور دکتر جنتی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد، با حمایت و سرمایه‌گذاری بانک‌پاسارگاد به چاپ رسیده‌است. همچنین قرآن‌کریم با قلم مرحوم طباخ، از بزرگ‌ترین قرآن‌نویسان کشور بود، توسط بانک‌پاسارگاد چاپ و به زودی توزیع خواهد شد.

    مدیرعامل بانک‌پاسارگاد در ادامه به برخی دیگر از اقدامات بانک‌پاسارگاد در حمایت از فرهنگ و هنر، اشاره کرد و تاکید کرد: هنر در کشور، با توجه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکارانشان به این مقوله، مشوق‌های قوی‌تری پیدا کرده‌است. بانک‌پاسارگاد نیز با توجه به عنایت این عزیزان و تشویق‌هایی که داشتند، برنامه‌های جدیدی را طراحی و در دست اقدام دارد. به نظر می‌رسد ما می‌توانیم بدینوسیله هنر را که یک الهام قلبی و ذهنی است، با اقتصاد هنر بیامیزیم. البته هنرمندان هم باید به میدان بیایند و سعی کنند نقش خود را در عرضه هنر فاخر ایرانی ایفا کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی