عصر بازار

هر اونس ۱۰۸۷دلار

طلا،‌ هر روز ارزانتر از دیروز

عصر اعتبار- در حالی که سرمایه‌گذاران خود را برای افزایش نرخ بهره در سال جاری آماده می‌کنند و همچنین منتظر سرنخ‌های بیشتری از سوی مقامات فدرال رزرو در ادامه روز هستند، قیمت طلا در نزدیکی پایین‌ترین مقدار سه ماهه خود باقی ماند.

طلا،‌ هر روز ارزانتر از دیروز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، آمار اشتغال قوی بخش غیرکشاورزی در هفته گذشته انتظارات را برای بالابردن نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست ماه دسامبر خود برای اولین بار در یک دهه اخیر افزایش داد.

    نرخ بهره بالاتر موجب کاهش تقاضای طلا شده در حالی که دلار را تقویت می‌کند.

    هر اونس طلا در بازار معاملات امروز با رشدی 0.2 درصدی هزار و 87 دلار و 40 سنت معامله شد. این در حالی بود که دلار از بالاترین مقدار هفت ماه اخیر خود اندکی لغزش داشت.

    جیمز گاردینر معامله‌گر گروه MKS اعلام کرد:‌ «ناحیه 1084-1085 دلاری در حال حاضر به عنوان یک سطح حمایتی کوتاه مدت قوی محسوب می‌شود. دلار در چند جلسه اخیر به ثبات رسیده است.  با این وجود،‌ همچنان روند صعودی دلار وجود دارد که باعث ادامه یافتن فشار روی این فلز زرد خواهد شد. »

    طلا در 10 جلسه از 11 جلسه اخیر با افت روبرو شده است. سطح حمایتی اصلی بعدی طلا در پایین‌ترین قیمت 5.5 سال اخیر آن 1077 دلار خواهد بود.

    معامله‌گران چشم‌انتظار شش رویداد مختلف از سوی مقامات فدرال رزرو در روز جاری هستند. جانت یلن رئیس فدرال‌رزرو استنلی فیشر نایب‌رئیس در ادامه روز سخنرانی خواهند کرد. تمرکز همچنین بر روی داده‌های اقتصادی نیز خواهد بود. آمار جدید بیکاری آمریکا احتمالا نشان از افت هفتگی خواهد داد که نشان می‌دهد بازار نیروی کار در حال بهبود است.

    دیگر فلزات گرانبها نیز به نظر می‌رسد از تقویت دلار ضربه خورده‌اند. هر اونس نقره با نزدیک شدن به کمترین مقدار 2 ماه ونیم اخیر خود 14 دلار و 22 سنت معامله شد.

    قیمت هر اونس پلاتین نیز به 974 دلار رسید که کمترین مقدار آن در هفت سال اخیر بوده است. پالادیوم هم در نزدیکی کمترین مقدار دو ماه اخیر خود معامله می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو