عصر بازار

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

ایجاد صندوق قرض‌الحسنه برای اعطای وام به مددجویان

عصر اعتبار- فتاح با بیان اینکه بازپرداخت وام‌های مددجویان وظیفه کمیته امداد امام نیست، گفت: دخالت کمیته امداد امام در کمک به بازپرداخت وام‌های مددجویان رویه اشتباهی را تثبیت خواهد کرد.

ایجاد صندوق قرض‌الحسنه برای اعطای وام به مددجویان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، پرویز فتاح در خصوص مشکلات بازپرداخت وام هایی که به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) داده می‌شود، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) نمی‌تواند متعهد به بازپرداخت وام مددجویان شود، در حقیقت اساس وام‌ها به دولت تعلق دارد و به کمیته امداد امام خمینی(ره) ارتباطی ندارد.

    کمیته امداد موظف به بازپرداخت وام مددجویان نیست

    وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) موظف به بازپرداخت وام مددجویان نیست، تصریح کرد: وام‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند، وام اشتغال که به مددجویان داده می‌شود اما لازم نیست بلافاصله اقساط آن را پرداخت کنند، بلکه پس از ایجاد اشتغال فرد باید از محل درآمدش آن را پرداخت کند.

    فتاح وام کارگشایی را دسته‌ای دیگر از وام‌های مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) خواند وگفت: این وام به دلایل مختلف و برای کارهای روزمره به مددجویان اختصاص داده می‌شود البته رقم این نوع وام و اقساط آن بسیار کم است، برای بازپرداخت آن هم در صورت عدم بازپرداخت، از مستمری ماهانه مددجویان کاسته می‌شود.

    تنها یک درصد مددجویان کمیته امداد جزو لاصولی‌های وام‌های بانکی‌اند

    وی با بیان اینکه مددجویان افراد خوش‌حسابی از سوی مدیران بانکی شناخته شده‌اند، یادآور شد: تنها یک درصد وام مددجویان لاوصولی بوده، این درشرایطی که لاوصولی وام‌های بانکی رقم بالایی است، در چنین شرایطی وصول نشدن وام یک درصد مددجویان کمیته امداد معقول به نظر می‌رسد.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) عدم پرداخت وام‌های مددجویان را غیرمنطقی خواند وگفت: مددجویان علاوه بر مستمری ماهانه، یارانه دولت را هم دریافت می‌کنند لذا دلیل منطقی برای عدم بازپرداخت وام‌ها وجود ندارد، در واقع دخالت کمیته امداد امام خمینی(ره) برای کمک به بازپرداخت وام‌ها، رویه اشتباهی را راه اندازی می‌کند که ممکن است به رویه عادی تبدیل شود.ایجاد صندوق قرض‌الحسنه برای مدیریت کمک‌های خیرین

    وی ایجاد صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد امام خمینی(ره) را اقدامی بنیادی خواند وگفت: این صندوق به منظور ارائه وام اشتغال به مددجویان راه‌اندازی خواهد شد اما وام‌های دیگری هم ارائه خواهد کرد، در واقع این قرض الحسنه منابع کمکی غیر بلاعوض خیران به مددجویان را به شکل وام در اختیارشان قرار خواهد داد.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: پیش از این کمیته امداد امام خمینی(ره) امکان مدیریت کمک‌های غیر بلاعوض خیرین و پرداخت وام قرض‌الحسنه به آنها را نداشت و به ناچار از بانک‌های مختلف کمک می‌گرفت اما با راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه، کمک‌های خیرین برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان را مدیریت خواهد کرد البته بخشی از منابع کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این صندوق برای کمک به مددجویان پس انداز می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو