عصر بازار

مدیرکل اقتصادی بانک‌مرکزی خبر داد

تنخواه دریافتی دولت‌ها بابت یارانه نقدی به ۷۵۰۰ میلیارد تومان رسید

عصر اعتبار- مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌‌ها (آذر ۸۹) تاکنون دولت ۷۵۰۰ میلیارد تومان از بانک مرکزی تنخواه گرفته است، گفت: در این مدت ۲۱۰۰ میلیارد تومان از این تنخواه به بانک مرکزی بازپرداخت شده است.

تنخواه دریافتی دولت‌ها بابت یارانه نقدی به ۷۵۰۰ میلیارد تومان رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، ابوالفضل اکرمی با بیان اینکه حجم کل تنخواه بانک مرکزی به دولت بابت قانون هدفمندی یارانه‌ها از آذر ماه 89 تاکنون، 7 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است، اظهارداشت: از این میزان تنخواه حدود 2100 میلیارد تومان تسویه شده و حدود 5400 میلیارد تومان باقی مانده که هنوز پرداخت نشده است.

    وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود دولت سال گذشته 9 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برای هدفمندی یارانه تنخواه دریافت کرده است، گفت: سال گذشته هیچ تنخواهی برای هدفمندی یارانه‌ها به دولت پرداخت نکردیم. بر اساس قانون در ماه‌های اول سال بانک مرکزی معادل 3 درصد بودجه، تنخواه به دولت می‌دهد که دولت تا پایان سال به تدریج آن را تسویه می‌کند.

    مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی خاطرنشان کرد دولت در آذر ماه 89 حدود 5 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی بابت تنخواه گرفت که بخشی از رقم 7500 میلیارد تومان تنخواه را تشکیل می‌دهد.

    مدتی پیش غلامرضا مصباحی مقدم به فارس گفت: پرداخت یارانه موجب شده است دائما بدهی دولت به بانک مرکزی افزایش یابد و ظاهرا این بدهی از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکنون به 5 هزار میلیارد تومان رسیده است که اثر 5 برابری بر حجم کل نقدینگی دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی