عصر بازار

نوربخش اعلام کرد:

آغاز فاز جدید بیمه کارگران ساختمانی از هفته آینده

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز فاز جدید بیمه کارگران ساختمانی از هفته آینده خبر داد.

آغاز فاز جدید بیمه کارگران ساختمانی از هفته آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تابناک، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز فاز جدید بیمه کارگران ساختمانی از هفته آینده خبر داد.

    سید تقی نوربخش در گفتگوی کوتاه با تابناک اقتصادی درباره بیمه کارگران ساختمانی گفت: براساس تازه ترین تصمیمات، مقرر شد از هفته آینده دور جدید بیمه کارگران ساختمانی کلید بخورد.

    وی افزود: برهمین اساس، 100 هزار کارگر ساختمانی در فاز جدید تحت پوشش تامین اجتماعی قرار می گیرند.

    به گزارش تابناک، موضوع بیمه کارگران ساختمانی یکی از مباحثی است که در طول سالیان گذشته از سوی جامعه کارگری کشور مطرح بوده و در این رابطه نیز طرحی از زمان فعالیت دولت های سابق به منظور بیمه این گروه از کارگران آغاز شده بود.

    بخش ساختمان به عنوان خطرناکترین حوزه کاری کارگران کشور مطرح است و به استناد آمارهای موجود کشور، میزان تلفات و آسیب‌هایی که در نتیجه فعالیت در این بخش صورت می گیرد به مراتب از کار در بخش‌هایی مانند معدن نیز بیشتر است.

    کارشناسان بازار کار می گویند عدم آموزش نیروی کار شاغل در بخش ساختمان، غیرتخصصی بودن فعالیت نیروی کار ساده در این بخش و فراهم بودن امکان ورود همه افراد به اشتغال در این بخش به جای استفاده از نیروهای کارآزموده و ماهر، بی توجهی بیشتر کارفرمایان بخش خصوصی به مباحث ایمنی در کار و استفاده از تجهیزات غیراستاندارد در بخش ساختمان باعث شده تا میزان تلفات نیروی کار شاغل در بخش ساختمان بالا باشد.

    آمارها نشان می دهند بیش از نیمی از کل حوادث ناشی از کار کشور در بخش ساختمان بوده و درصد قابل توجهی از آسیب هایی که در این بخش به نیروی کار کشور وارد می شود متاسفانه منجر به مرگ افراد می شود.

    برق گرفتگی، زیرآوار ماندن، سقوط از ارتفاع، فرو ریختن تمام یا بخشی از ساختمان در حین ساخت و یا تخریب و عدم رعایت نکات ایمنی در این بخش؛ از مهم ترین مسائلی است که باعث آسیب به کارگران ساختمانی کشور می شوند.

    نکته حائز اهمیت در این بخش این است که تا همین چند سال پیش اکثریت قریب به اتفاق نیروی کار شاغل در این بخش حتی از داشتن یک پوشش بیمه ای حداقلی نیز محروم بوده اند و این مسئله می توانست در زمان نیاز، چالش های فراوانی را برای کارگران به همراه داشته باشد.

    طی چند سال گذشته، دولت با اجرای طرحی در صدد حمایت از نیروی کار شاغل در بخش ساختمان بر آمد و باتعیین سهمیه های سالیانه برای کارگران، نسبت به بیمه آنان اقدام کرد و تاکنون 800 هزارنفر توانسته اند از بیمه کارگران ساختمانی استفاده کنند.

    در عین حال؛ به دلیل عدم تامین منابع مورد نیاز از سوی دولت در چند سال گذشته توقف هایی در اجرای این برنامه وجود داشته به نحوی که در فاصله دو سه سال اخیر بیش از یک میلیون کارگر ثبت نام شده در لیست انتظار بیمه قرار گرفته اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو