عصر بازار

مدیرعامل تامین اجتماعی:

داروهای خارجی تالاسمی ها براساس تفاهم نامه تحت پوشش تامین اجتماعی است

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: طبق تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، داروهای خارجی بیماران تالاسمی، تحت پوشش این سازمان است ؛ البته این پوشش به میزانی است که در تفاهم نامه قید شده است.

داروهای خارجی تالاسمی ها براساس تفاهم نامه تحت پوشش تامین اجتماعی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیدتقی نوربخش تاکید کرد: هیچ مشکلی برای تحت پوشش قرار دادن این داروها در سازمان نداریم و داروهای بیماران تالاسمی و خاص طبق تفاهم نامه با وزارت بهداشت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان نسبت به تفاهم نامه یاد شده، هیچ گونه تغییری ایجاد نکرده است.
    رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو پیش تر گفته بود: قیمت داروی خوراکی وارداتی بیماران تالاسمی افزایش نیافته است؛ بلکه بیمه تامین اجتماعی حمایت خود از این دارو را کاهش داده است. بیماران تالاسمی تصور می کنند که قیمت دارو افزایش یافته است؛ در حالیکه افزایش قیمت، بطور قطع ناشی از حمایت بیمه بوده است و مسئولیت افزایش قیمت این دارو نیز برعهده سازمان تامین اجتماعی است.
    بر اساس این گزارش، همچنین سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز هفته گذشته و در حاشیه بازدید از غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، اعلام کرد: تامین اجتماعی در مورد داروی بیماران تالاسمی خلاف قانون عمل کرده است.
    نوربخش ، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: البته تمام داروهای تولید داخل ویژه بیماران مبتلا به تالاسمی در کشور تحت پوشش این سازمان است.
    این مقام تامین اجتماعی، افزود: تحت پوشش قرار گرفتن داروهای تالاسمی تولید داخل نیز برابر تفاهم نامه ای است که با وزارت بهداشت امضا شده است و اکنون این سازمان نیز نسبت به آن متعهد است و داروها یکصد درصد رایگان در اختیار بیماران تالاسمی قرار می گیرد که رایگان بودن داروی دسفرال از جمله این موارد به شمار می آید.
    وی، تصریح کرد: هیچ گونه نقصانی در زمینه بیمه داروهای بیماران تالاسمی وجود ندارد، فقط برای داروهای این بیماران مبلغی بالاتر از تفاهم نامه از محل ردیف های بودجه سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شد که با توجه به اینکه این داروها تولید داخل است، این رقم حذف شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی