عصر بازار

مدیرعامل بانک توسعه صادرات خبر داد:

فاینانس بانک توسعه صادرات به سه کشور آفریقایی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات از فاینانس بانک توسعه صادرات برای سه کشور آفریقایی و طرح‌های جدید بانک توسعه صادرات برای بانک‌های خارجی خبر داد.

فاینانس بانک توسعه صادرات به سه کشور آفریقایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علی صالح‌آبادی ظهر امروز در همایش فرصت‌های تجاری ایران و آفریقا اظهار داشت: هدف بانک توسعه صادرات کمک به تسهیل مبادلات تجاری با دیگر کشورهاست و 80 درصد منابع این بانک ارزی و 20 درصد ریالی است.

    وی اظهار امیدواری کرد: تا در‌آینده نزدیک با برداشته شدن تحریم‌ها روابط کارگزاری این بانک با سایر کشورها از جمله آفریقای جنابی برقرار شود و افزود: از کارگزاران بانکی می‌خواهیم تا زمینه‌های روابط بانکی با بانک‌های آفریقایی را فراهم کنند.

    مدیر عامل بانک توسعه صادرات افزود:‌ در حوزه بانکی علاوه بر روابط کارگزاری گشایش انواع اعتبار اسنادی، دریافت و اعطای خطوط اعتباری و صدور حواله‌جات از برنامه‌های ما با بانک‌های خارجی خواهد بود.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات همچنین به طرح اعتبار خریدار هم اشاره کرد و گفت: قالب «اعتبار خریدار» را در نظر گرفته‌ایم که پروژه‌هایی که در کشورهای دیگر است با فاینانس بانک توسعه صادرات ایران تأمین شود که اکنون این فاینانس را برای کشورهای سودان، جیبوتی و مالی انجام داده‌ایم و امیدواریم در شرایط بعد از تحریم این کم کاری‌های افزایش یابد.

    صالح‌آبادی همچنین این را هم گفت که شرکت‌های خدمات فنی-مهندسی ایرانی در خارج از کشور وقتی پروژه‌ای را می‌پذیرند نیاز به گرفتن فاینانس دارند که بانک توسعه صادرات به دنبال ایجاد خطوط اعتباری ویژه‌ای در این زمینه هم هست.

    وی تأکید کرد: که بانک‌های ایرانی با همکاری کشورهای آفریقایی باید بتوانند شرایطی را در عرصه روابط بانکی ایجاد کنند تا بتوانیم خدماتی را در عرصه بین‌المللی ارائه کنیم. در بخش دیگری از این همایش سیدعلی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران نیز گفت: صندوق‌های ضمانت صادرات از 80 سال پیش برای حمایت از صادرات به وجود آمده‌اند چرا که موتور محرکه اقتصاد هر کشوری صادرات است.

    وی با بیان اینکه صادرات در قالب‌های مختلف انجام می‌شود، گفت: یکی به صورت فاینانس (نسیه فروشی به خارج از کشور) یا از طریق سیستم بانکی در قالب خطوط اعتباری و دیگری پوشش ریسک اعتبارات و تجارت برقرار می‌شود.

    وی گفت: اکنون ما حدود 460 میلیون دلار پوشش ریسک صادراتی در آفریقا انجام داده‌ایم که 300میلیون دلار آن در سودان و 100 میلیون دلار آن در سنگال است و ساحل عاج نیز در دستور کار قرار گرفته است.

    به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات پوشش صادراتی که ایران در آفریقا انجام داده است نسبت به چین هم بالاتر است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی