عصر بازار

ترویج سنت پسندیده قرض الحسنه هدف اصلی و موجب برکت موسسه اعتباری کوثر است

عصر اعتبار- چهاردهمین همایش سراسری معاونین و مدیران موسسه اعتباری کوثر در بوشهر برگزار شد .

ترویج سنت پسندیده قرض الحسنه هدف اصلی و موجب برکت موسسه اعتباری کوثر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، این همایش با حضور اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران حوزه مرکزی و مدیران استانها با محوریت فعالیت ها و فرآیندهای معاونت بازاریابی و امور بین الملل موسسه اعتباری کوثر از دوشنبه 18 آبان ماه سال جاری به مدت دو روز در شهر بوشهر برگزار گردید.

    مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر در پایان روز دوم  و جمع بندی در این همایش گفت: ترویج سنت پسندیده قرض الحسنه رسالت اصلی موسسه اعتباری کوثر است و تمامی مدیران و کارکنان باید در راستای اشاعه بانکداری اسلامی تلاش کنند .

    دکتر رضایی در ادامه با تاکید بر موضوع قیمت تمام شده پول افزود: باید نسبت به کاهش قیمت تمام شده پول در موسسه اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

    وی با توجه به مباحثی که  از سوی معاونت بازاریابی و امور بین الملل مطرح گردید، اگر می خواستیم روند ثابتی از ابتدای سال داشته باشیم تاکنون می بایست منابع دو برابر می شد، اما با توجه به شرایط بازار بانکی و شرایط اقتصادی، سهم کوثر نیز در جذب نقدینگی کمتر از پیش بینی ها بوده است.

    نایب رییس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر خطاب به مدیران استانها خواستار تحلیل لحظه به لحظه موقعیت کوثر در نظام بانکی کشور شد و گفت: تا تحلیل نکنیم و ندانیم رقبا در بازار چه وضعیتی دارند چگونه می خواهیم حرکت کنیم؟ بنابراین تا به آمارهای مقایسه ای نپردازیم در تاریکی حرکت می کنیم. حتما به این آمارها توجه داشته باشید و آن را از حوزه مرکزی مطالبه کنید.

    ایشان تصریح کرد: افزایش سرمایه موسسه از 3000 به 6000 میلیارد ریال انجام شده است و منتظر تایید بانک مرکزی و بازار بورس هستیم. انشاء الله پس از اخذ تاییدیه های رسمی، فرآیند اخذ مجوز رسمی فعالیت " بانک کوثر" را پیگیری می نماییم.

    دکتر رضایی با اشاره به فعالیت صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کوثر یکم اظهار داشت: صندوق سرمایه گذاری کوثر یکم فرصت مناسبی برای جذب منابع جدید می باشد که باید از آن به خوبی بهره برداری گردد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مشتری مداری در سطح سرپرستی ها و شعب موسسه اعتباری کوثر گفت: راه اندازی سامانه پاسخگوی کوثر(crm) بستر مناسبی در راستای ایجاد ارتباط موثر با مشتریان و اطلاع رسانی لحظه به لحظه خدمات و طرح های موسسه می باشد.

    مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر بانکداری الکترونیکی را یکی از مباحث جدایی ناپذیر بازاریابی هدفمند دانست و افزود: ما باید بتوانیم همه فعالیت های خودمان را در مسیر تلفن همراه و موبایل بانک با شعار " همه جا، همه وقت با کوثر " برنامه ریزی کنیم.

    دکتر رضایی گفت: در بانکداری مجازی در ابتدای راه هستیم باید سعی کنیم آن را گسترش دهیم. نسل جدید بدون تلفن همراه نمی تواند زندگی کند. بدین ترتیب ما می توانیم خدمات و محصولات موسسه را از طریق کانال های ارتباطی مطمئن در اختیار مشتریان و دیگر ذینفعان موسسه بگذاریم.

    دکتر رضایی ضمن ابراز خرسندی از محتوای گزارش ها و مقالات ارایه شده بر اهمیت آموزش کارکنان و عملیاتی شدن مدیریت دانش در سازمان تاکید کرد.

    نایب رییس هیئت مدیره در ادامه رعایت شعائر اسلامی را مورد توجه مدیران و کارکنان قرار داد و گفت: حفظ شعائر اسلامی در مجموعه ارزشی کوثر از اولویت ها می باشد. کلیت ما صیانت از نام مبارک کوثر است باید ظاهر ما نیز همین طور باشد.

    تلفن های همراه؛ کارت های اعتباری مطمئن

    جواد فهیمی پور قائم مقام موسسه اعتباری کوثر گفت: یکی از نکات قابل توجه که به شدت در بانک های دنیا در حال گسترش بوده و نفوذ زیادی هم در بین مشتریان دارد ارایه خدمات بانکی بر مبنای تلفن همراه است.

    فهیمی پور در چهاردهمین همایش سراسری معاونین و مدیران موسسه اعتباری کوثر در بوشهر با بیان این که این پدیده در کشور ما هم در حال شکل گرفتن است، دلیل آن را تمایل مشتریان بانک ها برای رفع نیازهای خود از طریق تلفن های همراه دانست.

    وی با بیان این که بجز خدمات مربوط به اسکناس و پول نقد سایر خدمات را می توان از طریق تلفن های همراه انجام داد، افزود: هم اکنون بزرگان بازاریابی در دنیا اعلام می دارند در صورت وجود قوانین مناسب، تلفن های همراه حتی این پتانسیل را دارد که برای افتتاح حساب هم مورد استفاده قرار بگیرد.

    قائم مقام موسسه اعتباری کوثر به هزینه های بالای دستگا های ATM اشاره کرد و گفت: هزینه های سنگین این دستگاه ها به معضلی در بانکداری نوین تبدیل شده و می توان گفت تلفن های همراه می توانند نقش کارت اعتباری را داشته باشند که با به کارگیری آن ها می توان مشکل دستگاه های خودپرداز را به فراموشی سپرد.

    وی با بیان این که امروزه بانکدارها در دنیا باید فروشندگان خدمت باشند، ابراز داشت: هم اکنون تفکر پشت باجه نشینی جای خود را به انواع تکنیک های بازاریابی داده و به زودی تمرکز بر خدمات مزیت بانک ها می شود و بانک ها باید مانند یک سوپر مارکت مالی به دنبال تکمیل سبد خدمات خود باشند ، فضای رقابتی میان بانک های ایرانی به گونه ای است که مدیران را وادار می کند هر روز به سمت خدمات جدیدی بروند.

    فهیمی پور در پایان سخنان خود بازاریابی هدفمند را از دیگر نیازهای بانکداری کنونی دانست و گفت: علم به نیازهای مشتری، ارزش ها و عادت خرج کردن او برای بازاریابی موفق بانکی و حتی غیربانکی حیاتی است.

    باید با تمام توان در ارتقاء شاخص مشتری مداری گام برداریم

    رضا شهرابی در چهاردهمین همایش سراسری معاونین و مدیران موسسه اعتباری کوثر در بوشهرهدف از برگزاری این همایش را ارایه گزارش فعالیت ها و فرآیندهای معاونت بازاریابی و امور بین الملل موسسه اعتباری کوثر عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همدلی و همزبانی بتوانیم با شناسایی دقیقی خواسته های مشتریان کوثر در راستای حفظ و ارتقا شاخص مشتری مداری گام برداریم.

    وی با اشاره به اهمیت خدمات سخت افزاری بانک ها به مشتریان مانند دستگاه های کارت خوان(پوز) و دیگر سیستم هایی که حالت بهینه تری دارند، اظهار داشت: در این همایش سعی شده با ارایه آمارهای مقایسه ای با دیگر بانک هایی که در برخی خدمات پیشتاز هستند، به بررسی بیشتر مباحث بپردازیم.

    معاون بازاریابی و امور بین الملل موسسه اعتباری کوثربا اشاره به طرح فراخوان مقالات با موضوع بازاریابی و مشتری مداری گفت: در مجموع 54 مقاله جهت بررسی از  سراسر کشور ارسال و سه مقاله به عنوان مقاله برتر جهت ارایه در این همایش برگزیده شدند.

    تاکید بر وفای به عهد در موسسه اعتباری کوثر

    مدیر فرهنگی و مسئول دفتر نظارت شرعی موسسه اعتباری کوثر با بیان این که وقتی قول دادیم باید به آن عمل کنیم، ابراز داشت: باید توجه کنیم وقتی که قول دادیم عملی را انجام بدهیم باید با تمام قوت و همت کارها را به پیش برده تا به وعده مان عمل کنیم.

    حجت الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: بالاترین مقامی که انسان می تواند به آن برسد حریت و آزادگی است، بنابراین وقتی انسان قول می دهد بنده قولش می شود یعنی آزادگی انسان در گرو قولش است.

    حجت الاسلام بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نباید بین کاری که برای خودمان انجام می دهیم با کاری که می خواهیم برای دیگران انجام دهیم تفاوت باشد، گفت: انسان باید عدالت را در عمل جاری و ساری داشته باشد.

    مدیر فرهنگی و مسئول دفتر نظارت شرعی موسسه اعتباری کوثر در پایان بر وفای به عهد در موسسه اعتباری کوثر تاکید کرد.

    بر اساس این گزارش طی دو روز همایش سراسری معاونین و مدیران موسسه اعتباری کوثر، مدیران و کارشناسان بازاریابی در چهار بخش عملکرد مقایسه ای استانها در بخش جذب منابع، بانکداری مجازی، بانکداری خرد و بانکداری اختصای و شرکتی و مدیریت ارتباط با مشتریان گزارش هایی ارایه نمودند. همچنین به سه نفر از کارشناسانی که مقاله های آنان توسط هیئت داوران به عنوان مقاله برگزیده شناخته شد  سکه بهار آزادی اهداء شد .

    در حاشیه این همایش معاونین و مدیران موسسه اعتباری کوثر روز چهارشنبه مورخ 20 آبان ماه از تاسیسات گاز و پتروشیمی پارس جنوبی واقع در شهرستان عسلویه بازدید و با پتانسیل ها و ظرفیت های نفت و گازی استان بوشهر آشنا شدند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی