عصر بازار

مشروح دادگاه نهم؛

بابک زنجانی با کرسنت زنگنه را تهدید کرد

عصر اعتبار- نهمین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به فساد نفتی دقایقی پیش در دادگاه انقلاب برگزار شد.

بابک زنجانی با کرسنت زنگنه را تهدید کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، نهمین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به فساد نفتی صبح امروز (دوشنبه) 25 آبان‌ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به صورت علنی آغاز شد.

    * بابک زنجانی همانند جلسات گذشته، با تدابیر امنیتی وارد دادگاه انقلاب شد.

    * دو خواهر متهم ردیف اول پرونده در دادگاه حضور دارند.

    * دادگاه حدود ساعت 9:15 با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

    بابک زنجانی در بخشی از دفاعیات خود خطاب به وکیل شرکت نفت گفت: موضوع کرسنت، جهاد سازندگی، فروش نفت به هند و بانک آسیا را باز کنم معلوم می‌شود داشتن سه کپی شناسنامه خیانت است یا خسارت 20 الی 30 میلیارد تومانی به کشور.

    وی ادامه داد: وزارت نفت دارای حراست است و استعلامات لازم درباره‌ من گرفته شده است.

    متهم ردیف اول پرونده موسوم به فساد نفتی بیان کرد: کسی که کار بزرگ انجام می‌دهد حتما دچار مشکلات حقوقی و اتهامات مختلف می‌شود. منم انسانم و ممکن است خطا کنم؛ پیامبر خدا که نیستم.

    بابک زنجانی گفت: وکیل شرکت نفت در شکایت خود عنوان کرد که بابک زنجانی تعدادی نامه به وزارت نفت ارسال کرده است. در شکایات اعلام شد نامه‌ای به وزیر نوشته شده و اعلام شده که برای ترخیص بارهای نفتی به مدارک نفتی نیاز است و وزیر دستور داده نسبت به ارسال مدارک اقدامات صورت گیرد.

    متهم ردیف اول پرونده موسوم به فساد نفتی ادامه داد: این همان مساله‌ای است که من در بخش اول دفاعیاتم بیان کردم. من به وزارت نفت کمک کردم محموله‌های نفتی در انبار مالزی تخلیه شود و سپس آن را به انبار فال انتقال دادم. هیچ وقت مدارکی در این راستا به من ارائه نشد و طبق قانون ترانزیت این کار را انجام دادم.

    وی گفت: چندین بار به وزیر نامه نوشتم که مدارک را به آقای «م.ش» برسانید، اما تاکنون اتفاقی رخ نداده است. وقتی مدارکی به من منتقل نشده چرا قصور خود را بی‌دلیل به من انتقال می‌دهید و می‌خواهید به شما وجوه را پس بدهم، در حالی‌که چیزی به من داده نشده است.

    بابک زنجانی خاطرنشان کرد:‌ وکیل شرکت نفت بیان کرده 11 فقره قرارداد فروش نفت با من منعقد کردند، در صورتی که در هر قرارداد باید خریدار و فروشنده مشخص باشد و دو طرف قرارداد را امضا کنند. وزارت نفت و شرکت اچ‌کی که چنین ادعایی دارند نمی‌توانند حتی یک قرارداد را نشان دهند که من آن را امضاء کرده باشم.

    وی گفت: از کل بارهایی که ارسال شده دو بارنامه به من داده شده که من امضاء کردم و این دو بارنامه مربوط به کسی بود که به خواسته‌ شما به شرکت العقیلی دادم و شرکت اچ‌کی 40 میلیون دلار از العقیلی دریافت کرد و 100 میلیون دلار طلبکار ماندم.

    این متهم خاطرنشان کرد:‌ در اصل العقیلی همان «م.س» معروف و آقای «س» است که وزارت نفت از آن 5 میلیارد مطالبه دارد و می‌گویند جای آن امن است.

    متهم ردیف اول پرونده موسوم به فساد نفتی گفت: نمی‌دانم وکیل شرکت نفت یا اچ‌کی شکایت خود را بیان کردند یا به جای نماینده دادستان کیفرخواست را خواندند؛ در واقع شکایت اقدامی است که در بدو کار از کسی انجام می‌شود، در صورتی که شکایت وزارت نفت در سال 93 انجام شده و وکیل این شرکت از روی جواب، سئوال‌هایی را تنظیم و سپس آنها را مطرح کرده است.

    وی ادامه داد:‌ اگر وکیل شرکت نفت کیفرخواست را قرائت کرده باشد باید بگویم که ایشان در جایگاهی نیست که بخواهد کیفرخواست برای من تنظیم کند. اگر هم وکیل شرکت نفت لایحه‌ دفاعی را خوانده که باید بگویم وای به حال موکلش زیرا نه تنها به موکل خود کمک نکرده بلکه به جای برداشتن ابرو چشمی را کور کرده است.

    این متهم پرونده نفتی خاطرنشان کرد‌: نام این دفاعیه را اعتراف نامه یا معجزه الهی می گذارم؛ زیرا در بخش اول دفاعیه‌ خود اشاره کردم که انباشت نفت، دفع یا فروش آنها در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته که این از سوی وکیل شرکت نفت تایید شده است.

    بر اساس این گزارش، تاکنون 8 جلسه برای رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به فساد نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده که در جلسات اول تا سوم کیفرخواست متهمان ردیف اول، دوم و سوم این پرونده قرائت شد.

    در جلسات چهارم تا هفتم، بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده موسوم به فساد نفتی به دفاعیات خود پرداخت. در جلسه هشتم دادگاه، وکیل مدافع شرکت HK شکایت موکل خود را ارائه کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی