عصر بازار

جزئیات پوشش «بیمه سلامت» اتباع و مهاجرین خارجی

عصر اعتبار- مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت اعلام کرد: پوشش بیمه سلامت اتباع خارجی از روز گذشته، ٢٥ آبان ماه آغاز شده و استمرار خواهد یافت.

جزئیات پوشش «بیمه سلامت» اتباع و مهاجرین خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجید اکبری گفت: بر اساس تفاهم نامه همکاری مشترک این سازمان و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان، تمام اتباع و مهاجرین خارجی معرفی شده از طرف وزارت کشور که دارای کارت آمایش یا هویت معتبر هستند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

    وی افزود: تعداد اتباع و مهاجرین خارجی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت٨٥۰ هزار نفر برآورد می شود.

    وی اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت صرفا" افرادی را تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهد داد که هویت آنان توسط وزارت کشور احراز شده و مشخصات آنان به سازمان، ارسال شده باشد.

    مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت افزود: ثبت نام اتباع و مهاجرین خارجی از امروز ٢٥ آبان ماه آغاز شده و متقاضیان می توانند به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با سازمان، که به این منظور تعیین شده اند، مراجعه کنند.

    وی از امکان ثبت نام اینترنتی خبر داد و گفت: متقاضیان همچنین می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی bimehsalamat.ir، نیز ثبت نام کنند.

    اکبری گفت: پس از ثبت نام، شرایط و مدارک متقاضیان، بررسی و در صورت تائید و اعلام به متقاضی از طریق پیامک، نسبت به صدور کارت بیمه سلامت آنان اقدام خواهد شد.

    مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت با بیان این که بیمه سلامت اتباع و مهاجرین خارجی در سه بسته متفاوت ارائه خواهد شد، افزود: بسته اول، ویژه «بیماران خاص» است که بیمه سلامت آنان رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچگونه حق بیمه از سوی آنان نمی باشد. وی، بسته دوم پوشش بیمه سلامت اتباع و مهاجرین خارجی را ویژه «اقشار آسیب پذیر» دانست و افزود: گروه اقشار آسیب پذیر، فقط یک چهارم حق بیمه معمولی را پرداخت خواهند کرد که میزان آن، مبلغ ٢٤ هزار و ٣۰۰ تومان برای شش ماه تعیین شده است. وی افزود: مابقی حق بیمه این دو گروه را، کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می کند.

    مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: بسته سوم، شامل سایر اتباع و مهاجرین خارجی که جزو دو گروه مذکور نباشند، بوده و سرانه پرداخت از سوی آنان، ٩٧ هزار و ٢۰۰ تومان برای هر شش ماه تعیین شده است.

    اکبری تاکید کرد: هزینه صدور هر دفترچه بیمه، فقط هزار تومان تعیین شده و مبلغ ثبت نام متقاضیانی که اطلاعات آنان توسط دفاتر پیشخوان دولت تکمیل شود، دو هزار تومان درنظر گرفته شده است.

    وی از متقاضیان درخواست کرد: قبل از ثبت نام، نسبت به مطالعه ضوابط و شرایط ثبت نام اقدام کرده و در صورت هرگونه سوال، با ادارات کل بیمه سلامت استان ها، تماس حاصل فرمایند.

    مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه صدور دفترچه بیمه سلامت، صرفا برای بیماران خاص، پس از بررسی شرایط از اول آذرماه صادر خواهد شد افزود: صرفا افراد نیازمند خدمات بستری از هم اکنون می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد سازمان، معرفی نامه دریافت کنند.

    بر اساس این گزارش و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران، اکبری تاکید کرد: ثبت نام متقاضیان مقطعی نیست و استمرار خواهد داشت و توصیه می شود، متقاضیان گرامی، به طور تدریجی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

    وی با بیان این که افراد بیمه شده نیازمند بستری، صرفا در صورت بستری در بیمارستانهای دولتی، از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند، افزود: به غیر از بیمه شدگان با بیماری خاص که دفترچه بیمه سلامت دریافت می کنند، سایر افراد دفترچه دریافت نکرده و صرفا کارت بیمه سلامت دریافت خواهند کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو