عصر بازار

مشمولان سهام عدالت مهرماه سال آینده از مانده بدهی خود اطلاع می یابند

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان به موجب قانون، مهر ماه سال آینده به مشمولان سهام عدالت اعلام مانده بدهی خواهد کرد.

مشمولان سهام عدالت مهرماه سال آینده از مانده بدهی خود اطلاع می یابند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در مورد وضعیت مشمولان دارای سهام عدالت گفت: با رسیدن به پایان سال جاری، آخرین دوره مالی شرکت های سرمایه پذیر را تجربه می کنیم که بر این اساس با توجه به برگزاری فصل مجمع عمومی در تیر ماه 95، شرکت ها تا چهار ماه فرصت دارند صورت های مالی منتهی به پایان اسفند 94 را رسیدگی و سود را تصویب و تقسیم کنند.
    پوری حسینی تاکید کرد : سازمان خصوصی سازی تا 31 تیرماه 95 نیز از اینکه چه میزان سود سهام عدالت از محل تقسیم سود شرکت های سرمایه پذیر برای مشمولین به خرانه ریخته می شود باید اطلاع پیدا کند.
    به گفته رئیس کل سازمان خصوصی سازی، پنج شرکت هستند که سال مالی آنها تا 31 خرداد و شهریور است از آنها خواسته ایم تا پایان شهریور ماه سال آینده سودی که برای مشمولین تقسیم می شود را مشخص کنند و ما نیز طبق قانون اوایل مهر ماه سال آینده برای مشمولین سهام عدالت مانده بدهی اعلام خواهیم کرد .
    وی اظهار داشت : البته بعید است تا پایان سال مالی یعنی شهریور ماه یک میلیون تومان اقساط سهام عدالت مشمولین از محل سود این سهام تسویه شود؛ با این حال مشمولین سال آینده پس از اعلام مانده بدهی شرکت ها شش ماه فرصت دارند از محل آورده نقدی مبلغ را تهیه کنند تا ما هم بتوانیم مقدمات ازاد سازی سهام را برنامه ریزی کنیم .
    پوری حسینی گفت : تا پایان سال 95 به مشمولین سهام عدالت فرصت می دهیم باقی بدهی خود را از محل آورده نقدی خودشان تامین کنند و به سازمان خصوصی سازی بدهند و بر این اساس برای این دسته از مشمولین همه سهام عدالت را آزاد می کنیم و برای سایرین متناسب با جمع دو عدد سود سهام تقسیم شده به اضافه آورده نقدی آنها ،سهام آزاد و قابلیت خرید و فروش پیدا می کند.
    وی با بیان اینکه این روند تا پایان سال 95 بطول می انجامد گفت : در اوایل سال 96 قادر خواهیم بود برای هر یک از مشمولان صورت حساب صادر و میزان پول و سهم آزاد شده را در آن مشخص کنیم تا مشمولین بتوانند سهام عدالت خود را خرید و فروش کنند و از مزایای آن استفاده نمایند.
    * متولیان خصوصی سازی باید صبر و حوصله داشته باشند
    پوری حسینی در مورد چالش های اجرای خصوصی سازی در کشور گفت : در همه جای دنیا اجرای سیاست خصوصی سازی با مشکلات و چالش هایی همراه است و زمانی که پس از واگذاری شرکتها به بخش خصوصی خریدار اقدام به تعدیل نیرو می کند مورد اعتراض برخی افراد قرار می گیرد.
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه ،خصوصی سازی را درمان دردی دانست که بیمار دیده نمی شود اما زمانی که برای بهبودی ،جراحی انجام می گیرد فریاد آن شنیده می شود و براین اساس متاسفانه در برخی مواقع فریادها شنیده می شود اما بیمار بهبود یافته را نمی بینیم.
    وی اضافه کرد: برخی شرکت ها پس از 10 سال فعالیت نه تنها سود ده نیستند بلکه زیان ده هستند و زمانی که ما برای درمان این غده سرطانی ورود می کنیم با مخالفت های زیادی روبرو می شویم .
    پوری حسینی همچنین اجرای فرایند خصوصی سازی در کشور را همراه با مشکل و چالش عنوان کرد و افزود : متولیان این امر باید صبر و حوصله داشته باشند.
    رئیس کل سازمان خصوصی سازی بهترین راهکارهای رفع موانع را داشتن مقاومت ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، تنویر افکار عمومی و صبر و حوصله در مسیر اجرای خصوصی سازی دانست.
    پوری حسینی در مورد برنامه های این سازمان در فضای پساتحریم گفت : به جهت اینکه اطمینان به فضای پسا تحریم نداشتیم و بصورت محکم راه های پسا تحریم را طی نکردیم ابهام ها و سوال هایی در این مسیر وجود دارد که بر این اساس از شش ماه قبل در این مسیر ورود کرده ایم و بخشی از ابهام ها روشن شده و برای برخی سوال ها پاسخ پیدا کرده ایم.
    وی اضافه کرد : از زمان ابلاغ اصل 44 قانون اساسی هیچ فروش خارجی نداشتیم و مسیر را برای یکبار هم طی نکردیم که بتوانیم آن را توسعه دهیم ، بنابراین باید راه را هموار کرده و با مشارکت ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاران در خارجی ابهام ها را برطرف سازیم .

    * شرایط واگذاری ها رقابتی و یکسان است
    رئیس کل سازمان خصوصی سازی در مورد ارائه تسهیلات در واگذاری ها به غیر دولتی ها به ایرنا گفت : تسهیلات برای عموم متقاضیان یکسان و در قالب مزایده بوده و شرایط همان قیمت پایه است و نرخ سود و فروش اقساطی و چگونگی دریافت درصد سود نکاتی است که در آگهی های مزایده گنجانده شده است .
    وی تاکید کرد : در مزایده ها، ایرانی های مقیم خارج با فرد خارجی تفاوتی ندارند و شرایط برای همه رقابتی و یکسان است و اینکه بخواهیم غیر رقابتی دست کسی را بگیریم و بالا بکشیم چنین قصدی نداریم .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی