عصر بازار

عرضه زیرقیمت ادامه یافت/ مقاومت دلار شکست

عصر اعتبار- تداوم عرضه ارز توسط صرافی های بانک ها زیرقیمت بازار اثرات خود را کم کم نشان می دهد؛ دلار امروز حدود ۱۰ تومان ارزان شد.

عرضه زیرقیمت ادامه یافت/ مقاومت دلار شکست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، پس از آنکه بانک مرکزی رسما اعلام کرد عرضه دلار را بیشتر می کند، بازار یک روزی را در برابر کاهش قیمت ها مقاومت کرد اما به نظر می رسد امروز این خط مقوامتی شکست و تداو عرضه ارز توسط صرافی برخی بانک ها زیر قیمت بازار، توانست دلار را ده تومان ارزان کند.

    بازار روز کاری گذشته را با دلار 3570 تومانی پایان داده بود اما امروز  معاملات اسکناسی دلار به طور متوسط به قیمت 3556 تومان انجام گرفت. قمیت حواله ای  البته 3580 تومان بود.

    کاهش قیمت در پی تداوم عرضه ارزان تر دلار توسط صرافی بانک ها نشان می دهد که عامل اصلی افزایش قیمت طی چند هفته اخیر، تقویت تقاضا بوده است.

    کارشناسان مختلفی معتقدند موارد متعددی مانند افزایش حجم تقاضای در بازار ارز  بر افزایش قیمت دلار تاثیرگذار است. در حال حاضر هم میزان مصارف و منابع ارزی در کشور برابر نیست و از سوی دیگر کاهش ارزش ریال در برابر دلار در حدود هفت است که این موضوع خود را در بازار نشان می‌دهد.

    واقعیت این است که عرضه ارز در ایران منحصرا در اختیار دولت است و مسیر درآمد ارزی دولت هم مشخص و محدود است؛ فروش نفت، صادرات فرآورده‌های پتروشیمی و نفت و صادرات کالا سه کانالی هستند که دولت و بانک مرکزی از طریق ان ها ارز بدست می اورد طبیعی است در شرایطی مانند وضعیت فعلی که با تغییرات بازار نفت، میزان درآمد نفت و فرآورده‌های نفتی کاهش یافته است، منابع ارزی دولت هم کاهش پیدا می کند و نمی تواند با تزریق پرحجم پاسخگوی تقاضای بازار باشد و همین اختلاف میان عرضه و تقاضا، بازار را مستعد افزایش قیمت نگه می دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی