عصر بازار

بخش خصوصی توانایی اجرای پروژه‌هی کلیدی پتروشیمی را دارد

عصر اعتبار- دبیر مناطق آزاد کشور گفت: هم اکنون ۶۰ میلیون تن ظرفیت جدید تولید محصول پتروشیمی توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

بخش خصوصی توانایی اجرای پروژه‌هی کلیدی پتروشیمی را دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  باشگاه خبرنگاران، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در خصوص ارزش افزوده محصولات پتروشیمی گفت: هم اکنون 60 میلیون تن محصول پتروشیمی توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

    وی تصریح کرد: پروژه‌های بیشتری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود به طوری که نزدیک 60 میلیون تن ظرفیت جدید توسط این بخش اجرایی می‌شود بنابراین آن چیزی که مهم است بیشتر از توان ملی کشور است چرا که این میزان ظرفیت کمی نیست.

    مرتضی فغانی مشاور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی تأکید کرد: با توجه به مزیت‌هایی که صنعت پتروشیمی دارد علاقمندی به سرمایه‌گذاری این بخش بیشتر است بنابراین باید ابعاد کار با توجه به حجم آن در نظر گرفته شده و محدودیت‌های ایجاد شده را برداریم که در این زمینه بایستی سیاست‌های بلندمدت در این زمینه داشته باشیم.

    وی ادامه داد: هم اکنون در بخش پتروشیمی زنجیره تولید به آن معنایی که تکمیل شده باشد نیست چرا که زنجیره تولید و بخش اولیه مواد خام فروشی از دایره تولید خارج است همه صنایع تولیدات نفت جزء مجموعه خوب صنایع کشور است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی