عصر بازار

سگی با قیمت ۱۲۰ میلیون‌تومان!

عصر اعتبار- پیش از حضور در فروشگاه و انتخاب یک سگ با کلاس! دقت داشته باشید که برای خریدن یک سگ با نژاد اصیل باید جیبی پر از پول داشته باشید که نه تنها هزینه خرید آن را جبران کند بلکه مبالغ عجیب و غریب نگهداری از آن را نیز متقبل شود.

سگی با قیمت ۱۲۰ میلیون‌تومان!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صبحانه،خرید و نگهداری از حیوانات خانگی در سال های اخیر رنگ تازه ای به خود گرفته است و بیشتر از قبل، چهره زشت تجمل گرایی به آن اضافه شده است به طوری که این روزها برخی تنها برای خودنمایی و فخر فروشی از این حیوانات نگهداری می کنند و نداشتن یک سگ خانگی می تواند نشان از بی کلاسی باشد! این معضل قبلا فقط در میان خانواده های مرفه جامعه وجود داشت ولی با گذشت زمان، خانواده های متوسط نیز به آن گرایش یافته اند که می تواند یک زنگ خطر جدی برای شکل گیری فرهنگ های جدید در جامعه باشد.

     متاسفانه پروسه خریدن یک حیوان مانند سگ خیلی پیچیده نیست و شما می توانید علاوه بر خرید از گوشه و کنار شهری مثل تهران، با سر زدن به سایت های اینترنتی هم یک سگ برای خود سفارش دهید و پول آن را نیز به طوری که فروشنده از شما درخواست می کند واریز کنید. همچنین با رفتن به بازار حیوانات که در هر شهر جای آن مشخص است، می توانید حیوان مورد نظر خود را خریداری کنید.

    البته پیش از سفر به این مکان ها دقت داشته باشید که برای خریدن یک سگ با نژاد اصیل و با کلاس! باید جیبی پر از پول داشته باشید که نه تنها هزینه خرید آن را پرداخت کنید بلکه هزینه های عجیب و غریب نگهداری از آن را نیز بپردازید.
    سگ کمیاب فقط 120 میلیون تومان ناقابل
    از آنجایی که نگهداری از سگ به یک شیوه خودنمایی تبدیل شده است پس باید بهترین و گرانترین سگ را هم برای نشان دادن کلاس بالا خریداری کرد. بسیاری از افراد مرفه جامعه که ارقام میلیونی برای آن ها پول خرد به حساب می اید به دنبال خرید سگی می روند که کمیاب، زیبا و البته گران باشد.
    این سگ ها با حداقل قیمت 700 هزار تومان برای توله ها شروع شده و تا 120 میلیون تومان برای سگ های نایاب و کمیاب ادامه دارند. در ادامه جدول قیمتی برخی از سگ های در حال خرید و فروش در بازار امروز حیوانات کشور را مشاهده می کنید. دقت داشته باشید که این قیمت ها به صورت حدودی آورده شده است و نمی توان به طور قطع یک قیمت ثابت برای اینگونه موارد ذکر کرد چرا که سلیقه و انتخاب شخص فروشنده تاثیر مستقیم روی قیمت سگ ها دارد.

    اختلاف قیمت در برخی از موارد بالا نه تنها به خاطر نظر فروشنده بلکه به خاطر اصل نزاد سگ ها و فراوانی آن ها در بازار تعیین می شود. برای مثال در گونه تیبتن ماستیف، اگر سگ از نژاد اصیل باشد که تنها کارشناسان دامپزشکی قادر به تشخیص آن هستند، قیمت به 120 میلیون تومان می رسد ولی گونه های ضعیف و غیر اصیل نیز در بازار هستند که قیمت آن ها از 25 میلیون تومان شروع می شود.
    ماستیف تبتی سگی غول پیکر، با استخوان بندی محکم و تنومند است. طول بدن به نسبت بیشتر از ارتفاع آن است. سر، پرچین و چروک، پهن، سنکین و قدرتمند است. پوزه پهن و از هر زاویه گرد می باشد. بینی بزرگ و سیاه رنگ است. درندانها منظم و قیچی وار بر روی یکدیگر قرار دارند. معمولاً لب بالا، لب پایین را می پوشاند. چشمها متوسط، عمیق، قهوه ای تیره تا روشن یافت می شوند. گوشتها افتاده و به شکل V نزدیک به سر آویزان هستند.
    یعنی همین حالا، افرادی در شهر تهران، سگ هایی را همراه خود به گردش و تفریح می برند که هزینه آن با خرید یک اتومبیل نسبتا لوکس برابری می کند.
    هزینه نگهداری حداقل 1 تا 2 میلیون تومان
    نگهداری از سگ های خانگی تنها به خرید یک سگ که قیمت آن ها را در بالا مشاهده کردیم، ختم نمی شود و نگهداری از آن ها نیز خود یک جنبه مسئله است. زمانی که یک فرد سگی را خریداری می کند باید بداند که برای هر رفتار این موجود باید پول خرج کند و متوسط هزینه آن در طول ماه 1 تا 2 میلیون تومان است که مسلما یک خانواده از طبقه متوسط از پس آن بر نخواهد آمد.
    هزینه های نگهداری از پدهای دستشویی شروع می شوند و تا لباس، قفس و قلاده ادامه خواهند یافت. در این میان باید هزینه غذا و دامپزشک را نیز اضافه کنیم که خود رقمی بالا را شامل می شود. متوسط قیمت وسایل اولیه برای نگهداری از سگ ها را می توانید در جدول پایین مشاهده کنید. دقت داشته باشید که در مواردی که حدود قیمت اعلام شده است تفاوت میان سگ های سایز بزرگ کوچک اعمال شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی