عصر بازار

قیمت طلای جهانی برای پنجمین هفته کاهش یافت

عصر اعتبار- طلا در بازار جهانی تحت فشار دلار قوی‌تر، روز جمعه را با قیمت پایین‌تری به پایان رسید و برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافت.

قیمت طلای جهانی برای پنجمین هفته کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر روز جمعه در بازار نیویورک 1.60 دلار یا 0.1 درصد کاهش یافت و به 1076 دلار رسید در حالیکه روز پنج شنبه شاهد بزرگترین افزایش یک روزه در بیش از یک ماه گذشته بود. قیمت طلا در ابتدای معاملات روز جمعه بالاتر بود اما صعود دلار و بالا رفتن انتظار بازارها برای افزایش نرخهای بهره در نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا، مانع از پیشروی این فلز ارزشمند شد.

    اشاره ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا به احتمال گسترش تدابیر محرک مالی در این منطقه، یورو را در برابر دلار تحت فشار قرار داد و باعث صعود دلار شد.

    شاخص دلار که ارز آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می‌کند، روز جمعه 0.6 درصد افزایش یافت.

    دورنمای تصویب افزایش نرخهای بهره در دسامبر و آماده شدن معامله گران طلا برای این رویداد، این فلز را تحت فشار نزولی قرار داده است. افزایش نرخهای بهره برای فلزات ارزشمند که دارایی بدون بازده به شمار می‌روند، عامل منفی محسوب می‌شود و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

    طلا هفته گذشته 0.4 درصد کاهش یافت.

    به گفته الی تسفای، استراتژیست ارشد بازار شرکت کارگزاری آر جی او فیوچرز، اظهارات ویلیام دادلی، رییس بانک فدرال نیویورک و همچنین دلار قوی، طلا را تحت فشار قرار داد. وی در ادامه خاطرنشان کرد اگرچه در حال حاضر فشار نزولی زیادی وجود ندارد اما عامل مثبتی هم برای صعود این فلز وجود ندارد زیرا بازار هنوز جهت مشخصی را پیدا نکرده است.

    دادلی اظهار کرده بود بانک مرکزی بزودی آماده تصویب افزایش نرخهای بهره خواهد بود. استنلی فیشر، معاون بانک مرکزی آمریکا هم پیش از آن اظهار کرده بود سیاستگذاران آمریکا هر آنچه در توان داشته اند انجام داده اند تا بازارهای بین المللی را برای نخستین افزایش نرخهای بهره در حدود یک دهه گذشته آماده کنند.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز برای هفته جاری، 615 سرمایه گذار خرد شرکت کردند که نظرشان نسبت به طلا در کوتاه مدت منفی بود و اکثر آنها انتظار داشتند طلا هفته جاری به سطح پایین‌تری سقوط می‌کند. در این نظرسنجی 342 نفر یا 56 درصد کاهش قیمت طلا و 212 نفر یا 34 درصد افزایش قیمت را پیش بینی کردند در حالیکه 61 نفر یا 10 درصد هم نظری نداشتند.

    در میان کارشناسان بازار خوش بینی و بدبینی برابری نسبت به دورنمای کوتاه مدت طلا وجود داشت. از میان 37 کارشناس بازار که در نظرسنجی هفتگی کیتکو شرکت می‌کنند، 10 نفر پاسخ دادند که از میان آنها چهار نفر یا 40 درصد افزایش قیمت، چهار نفر یا 40 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و دو نفر یا 20 درصد هم نظری نداشتند. کارشناسان بازار شامل معامله‌گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو