عصر بازار

موزه هنرهای معاصر با همکاری بانک گردشگری برگزار کرد

نمایش منتخبی از آثار «فریده لاشایی»

عصر اعتبار- موزه هنرهای معاصر تهران با همکاری "بانک گردشگری" و "بنیاد فریده لاشایی" نمایشگاهی را با عنوان "درجستجوی گمشده : فریده لاشایی" عصر جمعه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۴ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس گروه مالی گردشگری برگزار کرد.

نمایش منتخبی از آثار «فریده لاشایی»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این نمایشگاه که تمام موزه هنرهای معاصر را در اختیار دارد، آثاری از دوره‌های مختلف لاشایی به نمایش در آمده است.

    در این مراسم علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از همراهی و حمایت های بانک گردشگری در برگزاری این نمایشگاه، حضور جدی فعالان اقتصادی را در حوزه فرهنگ و هنر لازمه توسعه و پیشرفت در این بخش عنوان کرد.

    موزه هنرهای معاصر در این نمایشگاه به صورت انفرادی به بررسی آثار فریده لاشایی پرداخته و مهمترین آثار وی را از سراسر دنیا جمع آوری و تا 7 اسفند ماه 1394 به نمایش در خواهد آورد و دبیری این نمایشگاه را به صورت همزمان جرمانو چلانت و فریار جواهریان بر عهده دارند.

    فریده لاشایی نقاش نوگرا، نویسنده و مترجم ایرانی بود که او را به پرده‌های انتزاعی معاصرش می‌شناسند. مهمترین کتاب او رمان شال بامو است و از دیگر آثارش می‌توان به ترجمه نجواهای شبانه ناتالیا گینزبورگ اشاره کرد.

    وی 6 اسفند 1391، در پی یک دوره طولانی بیماری و به خاطر ابتلا به سرطان در سن 68 سالگی درگذشت.

    قابل ذکر است در این نمایشگاه علاوه بر نمایش آثار فریده لاشایی آثار منتخب جمعی  از هنرمندان جهان از جمله ( جاکومنتی ، جکسون پولاک و سهراب سپهری ...) به نمایش در آمده است. 

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی